Француска

Је** те, мртви смо: Језиве ријечи пилота прије пада авиона

  • Извор: Блиц
  • 20.10.2024. 15:57

Можда и једна од најпознатијих авионских несрећа догодила се 2009. године, када је лет "Ер Франса" АФ447 запао у олују и нестао са радара.

Авион је за само четири минута и 24 секунде пао са неких 11.500 метара и срушио се у океан.

Пилоти: "Је**те, мртви смо!"

Истражиоцима је требало двије године да лоцирају црну кутију из авиона, у којој су били снимци Марка Дубоа (58), Дејвида Роберта (37) и Пјера-Седрика Бонина (32), пилота који су били свјесни да проживљавају посљедње тренутке свог живота стотинама метара на небу.

"Изгубили смо брзину. Не знам шта се дешава", чује се један од пилота на снимку, када се убацује други и говори "Идемо! Је****, срушићемо се! Ово није истина. Шта се дешава?", преноси "Блиц".

Узбуна у Пентагону: Испливали документи који потврђују јавну тајну?

Узбуна у Пентагону: Испливали документи који потврђују јавну тајну?

Није јасно ко је сљедећи проговорио, али посљедњи снимак открива да неко каже: "Је****, мртви смо!"

Симулација открива како је дошло до пада авиона

Нова симулација показује да је авион полетио са међународног аеродрома у Рио де Жанеиру 31. маја 2009. године у 19.03 часова (по локалном времену), уз предвиђено вријеме слијетања на париски аеродром приближно 11 часова касније, у 11.10 часова (по локалном времену).

Посљедњи контакт са авионом је остварен у 1.33 часова, у тренутку када су били на 565 километара удаљености од бразилске сјевероисточне обале, када су наишле на јаке ваздушне турбуленције.

"Авион је послао серију електронских порука у року од три минута, али шта те поруке значе - не знамо", изјавио је тада један од истражитеља.

Из жеље да помогне баки Андреј одлучио да похађа два разреда одједном

Из жеље да помогне баки Андреј одлучио да похађа два разреда одједном

Поруке које је емитовао Комуникациони систем адресирања и извјештавања авиона (АЦАРС), систем који се налази унутар авиона, објављене су званично 4. јуна 2009. године. Транскрипти показују да је послато 5 порука о отказивању опреме и упозорења о проблемима са навигацијом, аутопилотом, контролама лета и притиском у авиону.

Претпоставља се да се систем аутопилота искључио док је авион био на великој висини, усљед чега је авион био препуштен директној контроли посаде.

Пилоти су покушали да држе "нос" авиона у ваздуху, у акцији која је држала возило у аеродинамички застој — равнотежа сила које обезбјеђују потисак нагоре и омогућава авиону да лети више није функционисала.

Капетан Дубоа је у то вријеме спавао, док његови копилоти нису примијетили застој и када се пробудио, није могао да реагује довољно брзо да исправи грешку.

Пилоти нису били довољно обучени?

Француски орган задужен за истрагу несреће, Биро за истраживање и анализу (БЕА), касније је тврдио да пилоти нису правилно одговорили на проблем. Такође је речено да пилоти нису имали одговарајућу обуку за управљање авионом на великој висини са искљученим аутопилотом.

Надал проговорио о томе шта ће радити у пензији

Надал проговорио о томе шта ће радити у пензији

Суд је касније одлучио да "Ер Франс" и "Ербас" нису криви за убиство оних који су били у авиону.

Оваква одлука је донијела негодовање породица које су изгубиле своје најближе.

"Ово је потврда да можете убити 228 људи у авионској несрећи и да нико није крив. Породице које представљам су очајне и ово их спречава да жале како треба", изјавио је тада Дејвид Коби, представник породица погинулих.

Међу путницама је била једна беба, седморо малољетника, 82 жене и 126 мушкараца.


Пратите нас и путем Вибера