Francuska

Je** te, mrtvi smo: Jezive riječi pilota prije pada aviona

  • Izvor: Blic
  • 20.10.2024. 15:57

Možda i jedna od najpoznatijih avionskih nesreća dogodila se 2009. godine, kada je let "Еr Fransa" AF447 zapao u oluju i nestao sa radara.

Avion je za samo četiri minuta i 24 sekunde pao sa nekih 11.500 metara i srušio se u okean.

Piloti: "Je**te, mrtvi smo!"

Istražiocima je trebalo dvije godine da lociraju crnu kutiju iz aviona, u kojoj su bili snimci Marka Duboa (58), Dejvida Roberta (37) i Pjera-Sedrika Bonina (32), pilota koji su bili svjesni da proživljavaju posljednje trenutke svog života stotinama metara na nebu.

"Izgubili smo brzinu. Ne znam šta se dešava", čuje se jedan od pilota na snimku, kada se ubacuje drugi i govori "Idemo! Je****, srušićemo se! Ovo nije istina. Šta se dešava?", prenosi "Blic".

Uzbuna u Pentagonu: Isplivali dokumenti koji potvrđuju javnu tajnu?

Uzbuna u Pentagonu: Isplivali dokumenti koji potvrđuju javnu tajnu?

Nije jasno ko je sljedeći progovorio, ali posljednji snimak otkriva da neko kaže: "Je****, mrtvi smo!"

Simulacija otkriva kako je došlo do pada aviona

Nova simulacija pokazuje da je avion poletio sa međunarodnog aerodroma u Rio de Žaneiru 31. maja 2009. godine u 19.03 časova (po lokalnom vremenu), uz predviđeno vrijeme slijetanja na pariski aerodrom približno 11 časova kasnije, u 11.10 časova (po lokalnom vremenu).

Posljednji kontakt sa avionom je ostvaren u 1.33 časova, u trenutku kada su bili na 565 kilometara udaljenosti od brazilske sjeveroistočne obale, kada su naišle na jake vazdušne turbulencije.

"Avion je poslao seriju elektronskih poruka u roku od tri minuta, ali šta te poruke znače - ne znamo", izjavio je tada jedan od istražitelja.

Iz želje da pomogne baki Andrej odlučio da pohađa dva razreda odjednom

Iz želje da pomogne baki Andrej odlučio da pohađa dva razreda odjednom

Poruke koje je emitovao Komunikacioni sistem adresiranja i izvještavanja aviona (ACARS), sistem koji se nalazi unutar aviona, objavljene su zvanično 4. juna 2009. godine. Transkripti pokazuju da je poslato 5 poruka o otkazivanju opreme i upozorenja o problemima sa navigacijom, autopilotom, kontrolama leta i pritiskom u avionu.

Pretpostavlja se da se sistem autopilota isključio dok je avion bio na velikoj visini, usljed čega je avion bio prepušten direktnoj kontroli posade.

Piloti su pokušali da drže "nos" aviona u vazduhu, u akciji koja je držala vozilo u aerodinamički zastoj — ravnoteža sila koje obezbjeđuju potisak nagore i omogućava avionu da leti više nije funkcionisala.

Kapetan Duboa je u to vrijeme spavao, dok njegovi kopiloti nisu primijetili zastoj i kada se probudio, nije mogao da reaguje dovoljno brzo da ispravi grešku.

Piloti nisu bili dovoljno obučeni?

Francuski organ zadužen za istragu nesreće, Biro za istraživanje i analizu (BЕA), kasnije je tvrdio da piloti nisu pravilno odgovorili na problem. Takođe je rečeno da piloti nisu imali odgovarajuću obuku za upravljanje avionom na velikoj visini sa isključenim autopilotom.

Nadal progovorio o tome šta će raditi u penziji

Nadal progovorio o tome šta će raditi u penziji

Sud je kasnije odlučio da "Еr Frans" i "Еrbas" nisu krivi za ubistvo onih koji su bili u avionu.

Ovakva odluka je donijela negodovanje porodica koje su izgubile svoje najbliže.

"Ovo je potvrda da možete ubiti 228 ljudi u avionskoj nesreći i da niko nije kriv. Porodice koje predstavljam su očajne i ovo ih sprečava da žale kako treba", izjavio je tada Dejvid Kobi, predstavnik porodica poginulih.

Među putnicama je bila jedna beba, sedmoro maloljetnika, 82 žene i 126 muškaraca.


Pratite nas i putem Vibera