Ланац ресторана "Red lobster" (Црвени јастог) у Америци тражи новог купца, како не би банкротирао, пише "CNBC". Овај ланац, популаран већ деценијама, имао је неколико великих финансијских губитака а амерички медији анализирају како је тачно пропао ресторан "Red lobster".
Компанија покушава да реструктурира свој дуг, и извуче се из читавог низа уговора о закупу, али такође тражи и новог купца да би избјегла банкрот. Најмање једна компанија је заинтересована, али до продаје ресторана "Red lobster" још увијек није дошло.
Финансијске недаће трају већ неко вријеме, а управа није одговарала на упите медија о могућем банкроту.
Ресторан "Red lobster" у протеклој деценији је промијенио више власника, а широм Америке има 649 локала. Недавно је као извршни директор постављен Џонатан Тибус, који је деценијама спасавао ланце ресторана од финансијских проблема - али никада није имао "залогај" ове величине.
Ресторан "Red lobster" је успјешно преживио пандемију короне, и 2020. је компанија "Thai Union group" купила остатак власништва, претходно ушавши у овај ланац 2016. године. Али, 2021. се повукао дугогодишњи директор и тада је управа ресторана "Red lobster" постала налик ротирајућим вратима. Шест до 12 мјесеци били су периоди колико су нови директори издржавали, прије него што би напустили позиције.
Један од разлога могуће пропасти ресторана "Red lobster" је и промоција која се компанији жестоко "обила о главу". Једном недјељно, у ресторанима је важила понуда "бесконачних гамбора". У покушају да подигне приходе, ланац ресторана је ту понуду увео као дневну.
Због праве навале купаца, фискални трећи квартал 2023. донио је губитке од 11 милиона, односно 12,5 милиона долара у четвртом кварталу прошле године.
Изненађује чињеница да је управа ланца ресторана већ знала да ће ово бити катастрофалан потез. Исти вид промоције направљен је и 2003. године, али уз неограничено конзумирање ракова, и тада је компанија за само седам недјеља изгубила 3,3 милиона долара.
Први "Red lobster" отворен је у Лејкленду на Флориди 1968. године. Прошле су деценије, и ресторани брзе хране успјешно су се наметнули, док је "Red lobster" са својим концептом опуштеног, али елегантнијег искуства, премало улагао у маркетинг и квалитет услуге.
У јануару 2024, "Thai Union group" из Бангкока објавила је да намерава да прода свој удио власништва у ланцу ресторана. Али управо је ова група, сматрају извори, допринијела лошем управљању ланцем ресторана. Дугогодишњи добављачи су отказани, а мени је промијењен према укусу управе из иностранства, не потребама потрошача, и више је био фокусиран на смањење трошкова. Сада је као извршни директор постављен бизнисмен којем су банкроти експертиза, подсјећа "CNBC".