Предрачун потрошачу за поправке и друге услуге које коштају више од 100 марака. Инструкције како да прате и уложе приговор на потрошњу и обрачун на рачунима. Све то регулисаће нови Закон о заштити потрошача. Бавиће се и цијенама и акцијама, што грађане посебно радује.
“Највише на цијенама што нас варају и количински и није оно што пише тамо, него кад дођеш на касу друго, онда се касирка дигне иде да провјери, извини, а гдје прође прође”, "“Треба само примијетити и рекламирати одмах враћати то, то акције акције и то је то", “Била сам па видим 70 посто снижено па онда ти мораш извадити телефон да прерачунаш да видиш која је то цијена”, кажу грађани.
Томе би требало да се стане у крај. У ресору објашњавају и на који начин.
“Желимо да станемо у крај лажним снижењима тако да ће трговац сада бити у обавезо да истакне цијену и у последњих 30 дана уколико иде у одређени вид снижења или акцијске продаје”, каже Драган Милаковић, шеф одсјека за заштиту потрошача при министарству трговине и туризма.
И проблем купаца путем интернета требало би да буде ријешен. Интернет или трговина на даљину је такође обухваћена законом.
“Ту смо најнемоћнији имамо око 20 одсто приговора везаних за електронску трговину највише за платформе, јер платформе код нас уопште нису ничим регулисане”, каже Снежана Шешлија, удружење грађана Топер Добој.
Уз бројне новине, нови закон, који се доноси након деценију и по, уводи и категорију угрожени потрошач. Свјетло дана требало би да угледа до краја године. У фази нацрта упућен је у јавну расправу након које ће у скупштинску процедуру.