У ритму свакодневице, брзинско трпање артикала у врећице и бесконтактно плаћање на благајни постали су стандард.
Већина купаца више ни не застане да погледа шта им заправо пише на рачуну – једноставно, све иде по аутоматизму. Но, тај аутоматизам понекад зна доћи с цијеном.
Искусни радници супермаркета признају да рачуни често нису безгрешни. Иако се у трговинама попут Алдија или Едеке настоји одржати ред, у хаосу смјене и гужви на благајни, пропусти су честа појава. Једна дугогодишња касирка, која викендом још увијек ускаче помоћи у Едеки и након пензије, испричала је за "Билд" с чиме се све купци могу (несвјесно) суочити.
Према њеним ријечима, разлике на рачуну нису ријеткост, а понекад купци без размишљања плате и десетак евра више него што би требали.
Највећи проблем? Људи вјерују систему и не провјеравају детаље, преноси "Феникс Магазин".
Пет класичних грешака које вам лако промакну
Два пута исти артикл: Кад трака постане претрпана, а артикли слични, лако се догоди да исти производ буде скениран више пута. Поготово кад купац узме више комада нечега, а радник на каси изгуби концентрацију.
Погрешно уписано воће или поврће: Златни киви умјесто обичног? Био-банана умјесто обичне? Ове ситне замјене могу вас коштати неколико додатних евра. Најчешће долази до пометње с различитим врстама парадајза, лука, грожђа и цитруса.
Отварање пакета сокова: Ако из шест паковања узмете четири сока и оставите остатак на траци, каса ће, захваљујући бар коду на оригиналној амбалажи, можда очитати цијели пакет. Резултат – плаћате више него што сте понијели.
Савјет из прве руке
Збуњујући бар кодови на месу и сиру: Мањи добављачи неријетко унапријед означе робу баркодом за складиште, а кад трговина дода свој код – настане пометња. Понекад се скенира погрешан код и тако вам на рачуну заврши криви производ, по погрешној цијени.
Заборављени бон за боце: Познат сценарио: убаците боце у апарат, узмете бон и… заборавите га. Или га ставите на погрешно мјесто на траци, па га систем не региструје. Иако се неки бонови могу искористити накнадно, то не вриједи за све трговине.
Радница препоручује – развијте навику стављања бонова одмах на траку и увијек провјерите рачун одмах након куповине, док сте још у трговини. Тако ћете имати шансу одмах реаговати, што зна бити неупоредиво једноставније него касније покушавати доказивати да сте платили више него што сте требали.
Јер, колико год технологија била напредна, ситне грешке – и велики рачуни – још увијек се догађају.