Промјене на помолу

Познати трговачки ланац отпушта 100 радника

  • 17.04.2025. 11:34

У том контексту ни дисконтни ланац Алди Суд није изузетак – до почетка 2026. године планира да укине око 100 радних мјеста, преносе њемачки медији. Највише ће бити погођена администрација у сједишту у Милхајму на Руру, посебно сектор рачуноводства.

Према доступним информацијама, ради се о пребацивању одређених сектора у иностранство, тачније у Индију и Румунију. Послови који ће бити укинути углавном су рутински, понављајући задаци који се могу аутоматизовати, па ће бити преусмјерени ван Њемачке без значајнијег утицаја на свакодневно пословање.

Срамота за Њемачку: Амбасадори Русије и Бјелорусије нису на листи гостију

Срамота за Њемачку: Амбасадори Русије и Бјелорусије нису на листи гостију

У рачуноводственом сектору тренутно је запослено око стотину радника, а иако гаранција за задржавање радних мјеста важи до прољећа 2026. године, компанија разматра даље кораке и могућа рјешења за запослене који ће бити погођени овим промјенама. Алди Суд у Њемачкој запошљава око 50.000 људи, па се овај потез не сматра масовним отпуштањем, већ циљаном реорганизацијом.

Промјене на помолу

Интерни извори наводе да би све промјене требало да буду спроведене до прољећа наредне године, а процес премјештања званично ће започети када сви детаљи буду дефинисани. Ријеч је о стратешкој прилагодби којом компанија жели да повећа ефикасност и смањи трошкове.

Компанија је путем свог од‌јељења за односе с јавношћу потврдила планирано реструктурисање, наглашавајући да им је пракса редовно преиспитивање интерних процеса и организационе структуре. „То је дио наше пословне филозофије и уобичајена тржишна пракса“, саопштено је из Алдија. Ипак, нису улазили у детаље, позивајући се на конкуренцију.

Алди Суд – глобално име са њемачким коријенима

Алди Суд је дио њемачког малопродајног гиганта Алди, који је још 1960-их подијељен на два бренда – Алди Норд и Алди Суд. Иако послују независно, обје компаније потичу из исте радње основане 1913. године у Есену. Данас Алди Суд послује у бројним земљама, укључујући САД, Аустралију, Италију, Аустрију и Велику Британију.

Оно што Алди Суд издваја од конкуренције јесте снажан фокус на ниске цијене и једноставност. Продавнице су организоване минималистички, без великих маркетиншких трикова, а асортиман је сведен ради ефикасније логистике и брже куповине. То омогућава компанији да одржи ниске цијене и висок ниво ефикасности у ланцу снабдијевања.

Стратегија квалитета и ширење у дигиталном правцу

Компанија је позната по строгој контроли квалитета, а многи производи властитих робних марки редовно добијају признања за добар однос цијене и квалитета. Управо та стратегија позиционирала је Алди Суд као једну од најпоузданијих трговинских ланаца међу милионима потрошача у Њемачкој и широм свијета.

Иако традиционално конзервативна када је ријеч о маркетингу и технологији, компанија посљедњих година све више улаже у дигитализацију и еколошки прихватљиве праксе. Отварају се модерније продавнице, а понуда се шири ка здравијим и одрживијим производима.

Зато је многе изненадило да се једна таква фирма, позната по стабилности и конзервативној пословној политици, одлучује на оутсоурцинг дијела својих функција. Међутим, у ери аутоматизације и глобализације, чини се да чак ни најјачи дисконтни ланци нису имуни на тржишне притиске и нужност прилагођавања.

Познато је да овај бренд високо цијене и наши људи у дијаспори, посебно у Њемачкој и Аустрији, преноси Дневно.хр.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: