Нова радна седмица, стари проблем - саобраћајна гужва у Бањалуци. Или боље речено саобраћајни колапс. У скоро свим улицама идентичне слике.
Пуно започетог, а мало завршеног посла. То би био проблем који је струка детектовала као кључан. Незавршени радови на улицама нису смјели чекати све до сада – период кише и повећане саобраћајне фреквенције.
- Имамо сада започету кружну раскрсницу која је стала. Према нашим информацијама, кренуло се у изградњу кружног тока, као једне саобраћајне инфраструктуре, без ријешених имовинско-правних односа - каже Миленко Јаћимовић, стручњак за безбједност саобраћаја.
Примјера ради, према мјерењима стручњака из области саобраћаја, посљедњих дана од Сарачице према Лаушу и Центру два, вози се 45 минута.
Из Лазарева до Центра града не може се испод 20 минута. Да би се спустили са Старчевице, такође према центру, биће то подухват од 27 минута. А ако се то помножи са бројем 90 хиљада регистрованих возила, колико их је само на територији коју покрива Полицијска управа Бањалука и томе се додају дневне миграције са локалних општина због посла, саобраћајна револуција није оправдала то звање.
- Ако погледамо све интервенције у протеклом периоду које су махом рађене на мјестима гдје раније нису постојале гужве, проблеми нису отклоњени, нису завршени капитални инфраструктурни пројекти који су најављивани, првенствено мислим на мост у Доцу, нису створене нове попречне везе, и онда свједочимо новом саобраћајном колапсу - рекао је Никола Ћопић, вјештак за саобраћај.
Том колапсу кумују три активне локације на којима су послови започети готово истовремено.
- Започети су кружни токови код Ауди сервиса, код Меркатора, и имамо у насељу Росуље. Такође, имамо и одређене саобраћајнице које се сада санирају што додатно усложљава ситуацију - истакао је Миленко Јаћимовић, стручњак за безбједност саобраћаја.
Веће гужве, више нервозе. Она никада није добра комбинација са воланом у рукама. Губитак стрпљења и концентрације условио је већим бројем саобраћајних незгода.
- Повећање саобраћајних незгода односи се само на материјалну штету, док рецимо, за разлику од прошле године, имамо мањи број незгода са смртном посљедицом. Апелујемо на возаче да имају стрпљења - поручује Тихомир Тадић, инспектор за безбједност саобраћаја ПУ Бањалука.
Међутим, није гужва само проблем обичних људи. Главобољу задаје и службама у чујем послу је брзина кључна. Први међу њима техничари и доктори службе Хитне медицинске помоћи.
- Можете мислити да неки пацијенти којима треба помоћ да се укаже у року 10-15 минута. Те гужве нас могу и те како успоравати - јасан је Далибор Михајловић, специјалиста Ургентне медицине службе Хитне помоћи Бањалука.
Потенцијално рјешење постоји. За њега је потребно консултовати струку и одговорити на захтјеве Бањалучана који упорно апелују на додатна паркинг мјеста.
- Не треба бити скептичан у погледу рјешавања проблема, али мора се слушати струка. Морају се радити адекватне студије и мастер планови. Морамо бити стрпљиви, јер за ово што је урађено, требаће одређено вријеме да се поправи - додаје Ћопић.
- Један од приједлога могао би бити је изградња паркинг гаража на рубовима, ужег језгра града гдје би возачи ту остављали возила - наглашава Горан Бошњак, Агенција за безбједност саобраћа.
Али док надлежне градске службе не услише молбе и захтјеве грађана највећег града Српске – остаје да гледамо идентичне слике или чекамо у једнако дугим колонама.