Обратите пажњу

Грешке које полако уништавају акумулатор

  • 05.05.2025. 14:03

Иако се акумулатори често мијењају тек кад откажу, до његовог слабљења води читав низ ситних, али понављајућих грешака које возачи праве несвјесно.

Од непрестаног исцрпљивања кроз кратке вожње, до занемаривања раних упозорења, акумулатор трпи све док не падне испод границе из које нема повратка.

Разумијевање тих грешака не захтијева техничко знање, већ само пажњу. Управо зато је важно знати шта све може да вам „поједе“ струју из возила.

Честе кратке вожње 

Возило које се покреће само на кратким релацијама (нпр. до посла и назад, до продавнице, вртића или школе) не пружа акумулатору довољно времена да се регенерише.

Мотор при сваком паљењу тражи снажан импулс, а ако се батерија не стигне допунити кроз дужу вожњу, њен капацитет постепено слаби. Проблем је још већи ако се током тих кратких вожњи користе додатни потрошачи – клима, гријачи стакала, пуњачи уређаја, јер све то додатно исцрпљује систем.

Заборављени потрошачи исцрпљују енергију и кад мотор не ради

Једна од најчешћих, али и најопаснијих грешака јесте остављање уређаја укључених и након гашења возила.

Свјетла, пуњачи, камере, па чак и мали геџети попут УСБ лампица или освијетљења у кабини могу полако, али сигурно да троше струју чак и док мотор мирује.

Иако модерна возила аутоматски гасе нека свјетла, многи прикључци и даље остају активни, нарочито они из 12В утичница. Временом, и такав слаб проток довољан је да акумулатор потпуно испразни.

Прљави терминали

На први поглед можда дјелују само као прашина или патина, али наслаге на контактима акумулатора могу бити разлог за сталан губитак енергије.

Прљавштина и оксидација изазивају такозвано „цурење струје“ између позитивног и негативног пола, што директно слаби батерију и смањује њен капацитет. Посебно су осјетљиви стари аутомобили, код којих се овакви проблеми брже развијају.

Неактивност возила празни батерију и када све дјелује искључено

Многи власници аутомобила вјерују да акумулатор „мирује“ док се ауто не вози. Међутим, чак и када су сви потрошачи искључени, електронски системи аутомобила остају активни на основном нивоу – што значи да батерија полако губи снагу.

Ако возило стоји неупотребљено више дана или недјеља, ниво напуњености се може спустити испод дозвољеног минимума, нарочито ако је акумулатор већ у позним годинама.

Занемаривање знакова слабости батерије

Акумулатор ријетко „умре“ без најаве. Прије него што потпуно откаже, постоје јасни знаци упозорења: мотор теже стартује, фарови слабије свијетле приликом паљења, а свјетлосне сигнализације могу треперити.

Ово су симптоми које многи возачи игноришу, сматрајући их безазленим. Ипак, то су последњи позиви у помоћ. Ако се не реагује на вријеме, сљедеће паљење може бити немогуће, преноси 24Седам.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 На ивици терена (Р)

    ' На ивици терена (Р)

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.