Холандска здравствена осигуравајућа кућа ЦЗ захтијева да корисници врате милионе који су им исплаћени због компјутерске грешке.
Грешка у софтверу који аутоматски обрађује странице са декларацијама о осигурању ЦЗ-а довела је до тога да су десетине хиљада клијената добиле веће надокнаде од онога на шта су остваривали право током 2022. и 2023. године.
ЦЗ сада захтијева да се новац врати, а у питању су милиони евра.
Грешка укључује процјене цијена стоматолошких третмана за особе које су се додатно осигурале за ову сврху.
То осигурање се односи на покриће за стоматолошке третмане који су били резултат несреће, а у неким случајевима ЦЗ је платио интервенције које нису биле повезане са несрећом, преноси НЛ тајмс.
ЦЗ је објавио да је "дошло до грешке у нашим системима" у писму које је послато релевантним клијентима крајем јануара.
Осигуравајућа кућа је такође истакла да ће повратити новац и извинила се због непријатности.
Чињеница да клијенти нису криви за грешку није разлог да осигуравајућа кућа не поврати новац, рекао је портпарол ЦЗ.
Он је нагласио да, ако ЦЗ не узме новац назад, од клијената који су добили више, сви осигураници би платили грешку, "а то није фер" и додао је да ће већина осигураника морати да отплати свега неколико десетина евра.