Свима је познато колико су банке ажурне када треба наплатити новац од клијената. Ипак, шта се догађа када, након што испуните све услове, новац не стигне на вријеме и то вам створи проблеме?
То се управо догодило једној особи на Редиту која је на теми “Исплата средстава, животно осигурање” одлучила подијелити своју причу.
Наиме, након што је прије неколико година потписао животно осигурање с циљем осигуравања стамбене штедње, дошло је до значајног кашњења с исплатом средстава која су му требала за куповину некретнине. Упркос томе што су му обећана средства била осигурана за одређени рок, исплата се стално одгађала, а уз то је морао посудити новац од других како би ријешио своју ситуацију.
“Године 2020. истекла ми је стамбена штедња. Питали су ме хоћу ли 'орочити' на 5 година 1.000 евра од те штедње. Тачније, потписао сам животно осигурање које ми је понудила та стамбена штедионица, а које ће ми 2025. при истеку исплатити око 1.030 евра. Тада сам имао довољно новца па сам рекао 'ајд, заборавићу на тај новац за пет година, добро ће ми доћи'. Тако се и посложило. Дошла је 2025. година, улазим у куповину некретнине. Морам капарисати стан. 1. фебруара ми је истекло осигурање, контактирам их”, започиње своју причу овај Хрват на Редиту.
“Кажу да доставим све путем мејла. 10.02. мејлом одговарају да је сва документација запримљена и како је мој захтјев у обради. Питам који је рок за исплату. Кажу 14 дана. Чекам и чекам, дође петак 28.02. Видим да ништа није сјело на рачун. Контактирам их путем мејла. Добијам одговор како су имали техничких проблема и како исплата иде у понедјељак (дословни одговор). Данас је понедјељак, 3. март. Гледам… новца на рачуну нема. Зовем их око девет сати ујутро. Нека друга жена се јавља, каже 'видјећу шта је, па вас зовемо'. У 13 сати нико не зове. Ја зовем опет њих, кажем 'шта је, гдје су ми новци?' Говори опет нека трећа жена, 'не знам, извињавам се, морам видјети па вас зовемо'. Нико ме није звао, него сам добио одговор мејлом у 15 сати да сам пребачен у хитни поступак и да се надају да ће ми сутра исплатити средства, уз извињење", каже он и додаје:
"Данас сам рекао човјеку да донесе капару, на крају сам трчао около након посла, молио и просио са стране да бих успио посудити 1.000 евра. Није велика лова, знам, али ради се о принципима. Да сам ја закаснио њима за уплату, сигурно би била драма. Моје питање на крају ове баладе је сљедеће: Имам ли право на неку одштету? (Претпостављам да немам…)”, било је питање постављено на Редиту.
Пријава Државном инспекторату
Нажалост, иако је ситуација јако неугодна, изгледа да у овом случају клијент нема никаква права.
"Ако негдје пише да морају унутар 14 дана обрачунати и исплатити, можеш их пријавити Државном инспекторату па нека се они мало зноје због кашњења и рокова”, стоји у одговору.
“Мислим, теоретски би се могао тужити ако су ти стварно нанијели неку штету (и можеш то доказати), али ако не, реално немаш никакве шансе,” био је одговор, преноси "Дневно.хр".