За девет мјесеци ове године припадници МУП-а Републике Српске из саобраћаја искључили су 16.931 возача, а највећи број искључења забиљежен је због вожње у алкохолисаном стању.
Како су истакли за "Независне новине" из Министарства, од укупног броја искључених возача из саобраћаја, 14.094 возача искључена су због вожње под утицајем алкохола.
"Због одбијања контроле на присуство алкохола у организму из саобраћаја је искључено 240 возача, 121 возач због вожње под утицајем опијата и 1.053 возача због одбијања контроле на присуство наркотика", навели су у МУП-у Српске.
Према овим подацима, у просјеку су полицајци из саобраћаја сваког дана искључили 62 возача, од чега је због алкохола свакодневно искључен 51 возач.
Да волан и алкохол не иду заједно, потврђује и податак Министарства унутрашњих послова Српске који показује да су саобраћајне незгоде најчешће проузроковали возачи који су возили под дејством алкохола, њих нешто више од 1.000.
"Саобраћајне незгоде проузроковало је и пет возача који су управљали возилом под дејством дрога или психоактивних лијекова", рекли су у надлежном министарству.
Са друге стране, према подацима МУП-а, током прошле године из саобраћаја је искључено 21.118 возача, од чега је 18.100 возача који су се за воланом нашли у алкохолисаном стању.
"Због одбијања контроле на присуство наркотика из саобраћаја је искључено 807 возача, 267 возача због одбијања контроле на присуство алкохола у организму и 125 возача због вожње под утицајем опијата", подсјетили су у МУП-у Српске.
Никола Торбица, руководилац Одсјека за возаче, путеве и возила из Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске, истакао је за "Независне новине" да број искључених возача због алкохола не изненађује.
"Агенција већ неколико задњих година мјери индикаторе безбједности саобраћаја. У тим индикаторима имамо индикатор који се односи на алкохол и већ неколико година упозоравамо на то да, према индикаторима, имамо веома лоше стање. Имамо велики број возача који управљају под дејством алкохола", рекао је Торбица.
Како је истакао, треба размишљати о превентивном дјеловању које подразумијева веће улагање у кампање и едукације, као и репресивним мјерама.
"Могло би се размишљати и о спуштању границе за лишавање слободе. Дакле, да спустимо границу која је сада прописана на нула алкохола, да идемо с том ригорознијом мјером", рекао је он истичући да новчане казне могу остати исте, али да се повећа број контрола.
Кад је ријеч о вишеструким повратницима у чињењу прекршаја, Торбица наводи да је једно од рјешења уградња алко-брава које ће спријечити да возач који је под утицајем алкохола покрене возило.
"Како се приближавају празници, Агенција ће са свим осталим субјектима безбједности саобраћаја да спроводи кампању која је намијењена смањењу броја возача који возе под утицајем алкохола", рекао је Торбица за "Независне новине" додајући да желе кампањама промијенити ставове код људи како би схватили колико је ризично управљати возилом под дејством алкохола.