Најскупљи аутомобил увезен у Босну и Херцеговину за прва три мјесеца ове године је Ферари Ф169 Рома, а поносног власника скупоцјени четвороточкаш коштао је 462.392 КМ са урачунатим дажбинама, рекли су у Управи за индиректно опорезивање БиХ.
Наиме, према њиховим подацима, други увезени аутомобил по висини цијене је Порше 911 Турбо С, који је плаћен 425.594 КМ рачунајући дажбине.
На трећем мјесту је такође Порше 911 Турбо С, за којег је власник "искеширао" 404.209 КМ, па су тако само ова три четвороточкаша коштала преко 1,2 милиона марака.
"Цифром нешто мањом од 400.000 КМ плаћен је Мерцедес АМГ Г 63, који је плаћен 392.434 КМ, а на петом мјесту се нашао и Мерцедес АМГ Г 63, који је коштао 379.211 КМ са дажбинама", казали су за Независне новине из УИО БиХ.
Укупно гледано, десет најскупљих аутомобила увезених у три мјесеца плаћено је више 3,9 милиона, односно возила су вриједна више од 3,2 милиона, а за њих је дато више од 667.000 КМ дажбина.
Како су појаснили из Управе, у прва три мјесеца ове године примјетно је да је дошло до раста увоза електричних возила, па је тако до краја марта у БиХ стигло 47 електричних возила укупне вриједности од 2.419.803 КМ, док је лани за три мјесеца увезено 16 електричних возила вриједности од 852.033КМ.
"Током прошле године у БиХ је увезено укупно 240 електричних возила у вриједности од 18.635.032 КМ", казали су из УИО БИХ.
Наиме, економски аналитичари сматрају да сигурно постоји одређен слој становника у БиХ који себи могу да приуште возила чије су цијене вртоглаво високе.
Игор Гавран, економски аналитичар, казао је у разговору за "Независне новине" да, када је ријеч о увозу луксузних возила, екстремно високих цијена, то нажалост није чудно.
"У БиХ се повећава раслојавање између различитих класа и уз све више сиромашних и екстремно сиромашних, онај мали број богатих углавном постају све богатији и могу себи приуштити и оваква возила", казао је Гавран.
Додао је да је доста сумњи у прање новца и улагања у некретнине и скупоцјене аутомобиле особа чији новац је сумњивог поријекла па и то може бити један од узрока тражње за луксузним возилима.
"Нажалост и домаће институције на свим нивоима су склоне луксузним возилима, макар можда не толике вриједности у просјеку", закључио је Гавран.
Славиша Раковић, економски аналитичар, каже да куповина скупоцјених аутомобила није показатељ да ли има кризе код наших грађана, него је суштина раслојавање које постоји у нашем друштву између људи који купују најјефтинија возила и оних који су у стању да потроше готово незамисливе цифре за једног четвороточкаша.
"Сигурно је да у БиХ има неколико стотина људи који себи могу да приуште да купе овакав ауто, те да не жале новац на куповину оваквих четвороточкаша", казао је Раковић и додао да једноставно постоје фирме и особе која ова криза не погађа.