Амерички ланац кафетерија Старбакс забиљежио је пад продаје трећи квартал заредом, наводи се у извјештају о финансијским резултатима компаније објављеном у сриједу.
Глобална продаја Старбакса пала је за седам одсто, наводи се у извјештају.
Продаја у кафетеријама Старбакса у Сјеверној Америци пала је за шест одсто, у Кини је забиљежен пад од 14 одсто, а продаја у међународним кафетеријама пала је за девет одсто.
Компанија је саопштила да је отворила 722 нове кафетерије у четвртом кварталу 2024. фискалне године, односно у периоду јули - септембар ове године, па сада има укупно 40.199 кафетерија у свијету.
"Крајем четвртог квартала, кафетерије у Сједињеним Америчким Државама (САД) и Кини чиниле су 61 одсто глобалног портфеља компаније, са укупно 16.941 и 7.596 кафетерија у САД-у и Кини", наводи се.
Према финансијским резултатима, компанија је такође забиљежила пад прихода од три одсто на 6,69 милијарди долара са 6,9 милијарди долара у односу на претходну годину.
"Јасно је да морамо из темеља промијенити нашу стратегију како бисмо поново придобили купце. Имамо јасан план и брзо се крећемо да вратимо раст Старбакса", рекао је Бриан Никол, предсједник и извршни директор Старбакса.
Финансијски директор Ракел Ругери рекла је да финансијски резултати не одражавају снагу бренда Старбакс, додајући да вјерује у способност компаније да преокрене пословање и врати се на пут дугорочног раста.
Старбакс је мултинационални ланац кафетерија и пржионица кафе са сједиштем у Сиетлу у америчком Вашингтону. Компанију су основали 1971. године Џери Балдвин, Зев Сиегл и Гордон Бовкер као велетрговину кафом у зрну.