Стотине радника суочава се с неизвјесном будућношћу док култни прехрамбени бренд Даноне затвара фабрику у Њемачкој.
Ова одлука не утиче само на раднике. Купци су такође шокирани и не разумију овај корак, преноси Курир.
Минимална сатница и сигурносни стандарди, равнотежа између пословног и приватног живота и уживање у раду – легитимни интереси радника у Њемачкој супротстављени су упозорењима великих корпорација. Већ неко вријеме велике корпорације се жале да је Њемачка једноставно прескупа као пословна локација.
Чак 14 одсто компанија које су учествовале у истраживању изјавило је да разматрају одлазак из Њемачке ако ниво трошкова остане непромијењена. То представља значајан додатни терет за корпорације, због чега се осјећају преоптерећено.
Тешко је утврдити колико компанија заправо напушта Њемачку због фактора трошкова.
Ипак, управа ове компаније то наводи као један од главних разлога.
"Једноставно више није профитабилна"
То би требало да се догоди до краја 2026. године. Одлука утиче на 230 радника који раде у мљекари. Даноне оправдава одлуку тиме што фабрика више није профитабилна.
Прошле године искоришћеност капацитета већ је била само упола мања од оне из 2019. Како би остали конкурентни, ова је одлука морала бити донесена, наводе у саопштењу.
Али Даноне има још један проблем с фабриком у Охсенфурту. Трошкови тамо – за разлику од других европских локација – једноставно су превисоки, пише Феникс магазин.
И тако се још једна међународна компанија жали на висину трошкова у Њемачкој. Упркос свему, постоје и добре вијести: компанија намјерава да настави улагања у фабрику у Фулди.
Тренутно тамо ради око 600 радника. Само ће вријеме показати шта затварање у Охсенфурту значи за сам град и за отприлике 70 мљекара који имају уговор с овом фабриком, закључују њемачки медији.