Јавна расправа је одржана у 8 градова. Огласили су Универзитети, Академија наука, организације проистекле из одбрамбено-отаџбинског рата. Порука је јасна - нови Устав треба да буде враћање на изворни Дејтон.
Након завршне јавне расправе о Нацрту устава скупштински Одбор за уставна питања требало би да утврди и Приједлог и достави га Народној скупштини. Док ће радна група за израду устава Српске имати задатак да припреми начин на који ће се усвојити устав.
"Након тога ћемо приступити анализирању свега што смо добили на јавној расправи и обавијестити Одбор за уставна питања да иде у даљу процедуру, надам се да ћемо у предвиђеним роковима завршити ова дио на најбољи могући начин“, рекао је предсједник Раден групе за израду устава Витомир Поповић.
Све се гласније чује да би тај начин могао да буде - референдум. Тако би нови Устав био у потпуности народни документ. Док би се о њему могло изјашњавати баш 9.јануара.
"Ми смо спремни да подржимо идеју око референдума али оно што би морало да буде је да то буде обавезујући референдум и да то није игра која би да покаже генерално опредјељење наго народна одлука коју ће потврдити Народна скупштина", јасан је предсједник Републике Српске Милорад Додик.
Важно је што је велики број грађана учествовао на јавним расправама, кажу чланови Радне групе. То је, кажу, најбољи начин да Српска добије демократски, модеран Устав.
"Оно што је посебно важно је да добијемо сјајан документ, да нови Уста Републике Српске буде јасан, прецизан, недвосмислен, европског карактера са свим нормама које постоје у савременим уставима", каже члан Групе за израду устава Љубинко Митровић.
"Оно што смо могли осјетити као импулс народа јесте велика заинтересованост народа за питања која су отворена а то је идеја о ресуверенизацији Републике Српске и друго идентитетска реизградња Републике Српске“, поручује члан Групе за израду устава Драган Дакић.
Парламент Српске донио је одлуку 13. марта о утврђивању Нацрта устава Републике Српске. Доношење новог устава предложено је ради заштите уставне позиције Републике Српске с обзиром на то да је у протекле готово три деценије прекрајан правни систем БиХ а на штету Републике Српске.