Сигурно сте чули да телефон који је упао у воду треба одмах ставити у посуду са рижом, како би брзо “упио” све трагове течности и спасио уређај. Међутим, стручњаци говоре да је ово рјешење само урбани мит.
Срећом, постоји неколико начина да спријечимо озбиљан квар након што нам је телефон упао у каду или смо просули воду по њему, а препоручене методе не укључују зрна хране, притискање свих опција на екрану и сушење уређаја феном (што заправо може нанијети само више штете).
Многи нови модели мобилних телефона су знатно отпорнији на воду него старији уређаји, али чак и поред тога, наш први инстинкт је да покушамо да га спасимо. То је сасвим у реду и боље је да урадимо све што можемо, како не би дошло до оштећења, али важно је да ово радимо на правилан начин, како не бисмо погоршали ситуацију.
Иако годинама на интернету кружи савјет да мокар телефон само треба да ставимо у чинију пиринча, па ће се “магично” опоравити, ово може бити само половина рјешења, јер ће зрна вјероватно упити воду само са површине, док унутрашњост телефоне може остати мокра. Осим тога, влажна зрна се могу залијепити за екран, што само ствара нови проблем.
Шта заправо треба да урадимо када “окупамо” телефон
Након што нас је прошла паника, умјесто да задовољимо ирационалну потребу за насумичним притискањем свих команди, оно што прво треба да урадимо је да телефон искључимо. Потребно је да спријечимо кратки спој на све могуће начине, тако да треба да скинемо маску ако је имамо, па да извадимо батерију (ако модел телефона има ову опцију), као и све картице из њега.
Сљедећи корак је сушење – никако не би требало да користимо фен за косу или да уређај ставимо у близини гријалице. Иако топлота може да га осуши, исто тако може још више да оштети осјетљиве дијелове уређаја. Најбоље је да сваки дио телефона брзо, али пажљиво обришемо пешкиром, тако да течност не зађе у рупицу за микрофон, порт за пуњач/слушалице… За брисање мањих отвора могу да користе и штапићи за уши, преноси портал “Wired”.
Након тога је препоручљиво да уређај и дијелове које смо издвојили оставимо на сувој површини, у простору са добрим протоком ваздуха, испред вентилатора или прозора и подаље од свих извора топлоте.
Затим, на реду је стрпљење: Требало би да сачекамо неколико сати или чак цијели један дан док поново не покушамо да га упалимо. Ако нисмо сигурни да ли је уређај сув, можемо још једном да га обришемо пешкиром, сачекамо још неколико сати, па покушамо да га активирамо.
У случају да се уређај није упалио, онда је то вјероватно знак да је боље да посјетимо сервис за мобилне телефоне и препустимо посао стручњацима. С друге стране, ако телефон ради као и прије, онда смо вјероватно правилно поступили. Ипак, некада се потенцијални квар неће одмах видјети, већ може да прође неко вријеме док квар не почне да ремети функције телефона. Ако нисмо поптуно сигурни да уређај функционише, иако испрва дјелује тако, онда је свакако препоручљиво да га однесемо у сервис, да бисмо спријечили штету у будућности.