Сајбер криминалци непрестано прилагођавају своје тактике како би избјегли откривање, отежавајући компанијама попут Гугла да открију преваре са огласима.
Посљедњих година, Гугл је увео вјештачку интелигенцију (АИ) као алат за откривање превара са огласима и разликовање правих предузећа од лажних.
Гуглова најновија генерација великих језичких модела (ЛЛМ) ради много ефикасније. У поређењу са ранијим моделима, потребан им је само дјелић информација да би препознали лажне огласе или огласне кампање.
Према Гугловом Извјештају о безбједности огласа за 2024., злонамјерно коришћење његових огласних платформи значајно се смањило. У извјештају се наводи да је Гугл суспендовао више од 39,2 милиона налога оглашивача, уклонио више од 5,1 милијарду огласа и ограничио још 9,1 милијарду огласа.
Још једно средство за борбу против превараната је Гуглова верификација идентитета оглашивача. Овај процес је дизајниран да потврди прави идентитет оглашивача прије него што могу да објаве огласе на Гугловим платформама како би се спријечиле преваре и повећала транспарентност. Програм покрива више од 200 земаља и осигурава да у просјеку 90% свих огласа које виде људи на Гуглу долази од верификованих оглашивача.
Гугл је посебно истакао употребу АИ генеративних алата за креирање лажних видео снимака славних и јавних личности за промовисање превара, а тп су обично инвестиционе преваре и преваре са криптовалутама.
Као резултат тога, Гугл каже да је трајно суспендовао више од 700.000 налога оглашивача због кршења смјерница у вези са лажним представљањем заснованим на вјештачкој интелигенцији. То је прошле године довело до пада пријава ове врсте огласа од 90%.
"Иако смо охрабрени овим напретком, настављамо да радимо на спречавању ових превара", рекао је Гугл, преноси б92.