Sajber kriminalci neprestano prilagođavaju svoje taktike kako bi izbjegli otkrivanje, otežavajući kompanijama poput Gugla da otkriju prevare sa oglasima.
Posljednjih godina, Gugl je uveo vještačku inteligenciju (AI) kao alat za otkrivanje prevara sa oglasima i razlikovanje pravih preduzeća od lažnih.
Guglova najnovija generacija velikih jezičkih modela (LLM) radi mnogo efikasnije. U poređenju sa ranijim modelima, potreban im je samo djelić informacija da bi prepoznali lažne oglase ili oglasne kampanje.
Prema Guglovom Izvještaju o bezbjednosti oglasa za 2024., zlonamjerno korišćenje njegovih oglasnih platformi značajno se smanjilo. U izvještaju se navodi da je Gugl suspendovao više od 39,2 miliona naloga oglašivača, uklonio više od 5,1 milijardu oglasa i ograničio još 9,1 milijardu oglasa.
Još jedno sredstvo za borbu protiv prevaranata je Guglova verifikacija identiteta oglašivača. Ovaj proces je dizajniran da potvrdi pravi identitet oglašivača prije nego što mogu da objave oglase na Guglovim platformama kako bi se spriječile prevare i povećala transparentnost. Program pokriva više od 200 zemalja i osigurava da u prosjeku 90% svih oglasa koje vide ljudi na Guglu dolazi od verifikovanih oglašivača.
Gugl je posebno istakao upotrebu AI generativnih alata za kreiranje lažnih video snimaka slavnih i javnih ličnosti za promovisanje prevara, a tp su obično investicione prevare i prevare sa kriptovalutama.
Kao rezultat toga, Gugl kaže da je trajno suspendovao više od 700.000 naloga oglašivača zbog kršenja smjernica u vezi sa lažnim predstavljanjem zasnovanim na vještačkoj inteligenciji. To je prošle godine dovelo do pada prijava ove vrste oglasa od 90%.
"Iako smo ohrabreni ovim napretkom, nastavljamo da radimo na sprečavanju ovih prevara", rekao je Gugl, prenosi b92.