Kada bi u ekonomiji postojala definicija ekonomski neuračunljive zemlje, to bi bila BiH, ocjena je ministra finansija i trezora. Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje BiH nikako da usvoji odluku o raspodjeli prihoda od putarina. Gotovo 300 miliona KM leži na računu, umjesto da se koriste za izgradnju auto – puteva i rekonstrukciju puteva. Od toga oko 120 miliona pripada Republici Srpskoj. Blokada stiže iz drugog entiteta. Tako ne čine štetu samo Srpskoj, već svim građanima u BiH.
"Radi nečijeg tumačenja, hira, nazovite to kako hoćete, mi ne možemo da koristimo ta sredstva i da to vratimo građanima, jer su građani na kraju krajeva to i uplatili. Ne samo da ih ne koristimo, već, kao što sam rekao, njih jede inflacija. S druge strane neko smatra da je normalno da se zadužujemo i plaćamo kamate, pored onih sredstava koje imamo na računu", kaže Srđan Amidžić, ministar finansija i trezora u Savjetu ministara BiH.
Besmislena je blokada koju pravi Federacija i ekonomistima. Trebalo bi da se primijeni metod struke, a ne politike, poručuje prvi čovjek Еkonomskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci.
"Ima tu još jedan detalj koji otežava, vjerovatno, usaglašavanje, to što je Federacija, koliko ja znam, još uvijek ima određeni dug prema Republici Srpskoj u smislu ranijih koeficijenata izravnanja, tako da mislim da taj dug treba da se izvrši i da se raspodjela nastavi, jer svaka otežavanja raspodjele ustvari smeta svim budžetima, ne samo Republike Srpske, nego i Federacije i preduzećima koja obavljaju funkciju javnih preduzeća za puteve i svim drugim koji učestvuju u raspodjeli tog novca", kaže Milenko Krajišnik, dekan Еkonomskog fakulteta UNIBL.
Ta sredstva se uplaćuju na poseban podračun kod Centralne banke. Tamo se iz dana u dan gomilaju, a preduzeća koja se bave izgradnjom auto – puteva se zadužuju. Valjalo bi da se što prije raspodjele, jer su svi na gubitku.