Из Форда најавили

Возачи ће ускоро моћи да скину руке са волана

  • Извор: Телеграф
  • 05.06.2024. 14:47

Форд Мотор најављује значајан корак ка аутономној вожњи, планирајући да до 2026. године омогући возачима да скрену поглед с пута и скину руке с волана. Ово је изјавио главни извршни директор, Џим Фарли, у интервјуу за Блумберг ТВ.

"Врло смо близу", рекао је Фарли 31. маја.

"Већ сада можемо редовно да користимо прототип, али је потребно постићи исплативост те технологије." Фарли вјерује да ће Форд брзо напредовати и постати први масовни бренд аутомобила који нуди Левел 3 аутономију, што подразумијева да возило преузима вожњу у одређеним условима, омогућавајући возачу да се посвети другим задацима.

"Левел 3 аутономија ће омогућити возачима да скрену поглед с пута и скину руке с волана на аутопуту за пар година, претварајући ауто у канцеларију", додао је Фарли. "Моћи ћете да обавите конференцијски позив и друге активности."

Тренутно Форд и други произвођачи аутомобила, укључујући Генерал Моторс, нуде функције вожње без руку које користе уређаје за праћење погледа како би осигурали да возач остане фокусиран на пут. Фордов систем, назван "BlueCruise", тренутно је под истрагом америчких сигурносних регулатора због несрећа са смртним исходом. Тесла и други такође су под истрагом због несрећа повезаних са њиховим полу-аутономним системима.

Фарли је дао ову изјаву мање од двије године након што је Форд угасио своју аутономну филијалу, Арго АИ, због процјене да је постизање потпуне аутономне вожње још далеко. Мерцедес-Бенз је крајем прошле године почео да нуди функцију вожње без погледа на пут у САД, али она функционише само при брзинама испод 40 миља на сат на унапријед одобреним аутопутевима.

Фарли је сугерисао да ће Фордов систем радити при брзинама до 80 миља на сат на аутопуту, али само под ведрим небом. "Сматрамо да можемо то постићи само по сунчаном времену", рекао је Фарли. "Јака киша и сличне временске прилике отежавају вожњу при 80 миља на сат."

Форд је заинтересован за генерисање сталних прихода нудећи возачима претплатничке услуге за функције као што је "BlueCruise". Фарли види ове софтверске услуге високих маржи као начин за ублажавање циклуса успона и падова у аутомобилској индустрији.

""BlueCruise" је био много популарнији него што смо очекивали, а то је вожња без руку", рекао је Фарли. "То је као корак прије него што дођете до вожње без погледа."

(Телеграф.рс)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: