Није прошло ни двије године откако је Форд Фиеста тихо повучена из производње, а већ се говори о њеном повратку.
Али овога пута, Фиеста би могла изгледати потпуно другачије.
Умјесто повратка са мотором са унутрашњим сагоријевањем, нова верзија могла би бити дио све јаче сарадње Форда и Фолксвагена – партнерства које је већ донијело електричне моделе као што су Експлорер ЕВ и Капри, засноване на Фолксваген платформама.
Директор продаје и маркетинга Фолксвагена, Мартин Сандер, изјавио је да је сарадња са Фордом на електричним возилима већ била "веома, веома, веома успјешна" и да постоји отвореност за будућу размјену технологија.
Сандер је раније радио у компанији Форд Јуроп, а с обзиром на то да Експлорер ЕВ и Капри користе исту МЕБ механичку платформу као Фолксваген ИД.4 и ИД.5, реално је замислити да Форд направи нове ЕВ моделе на МЕБ Ентри основи – истој као код ИД.1 и ИД.2.
Форд се још није изјаснио по питању прављења новог, повољног електричног хечбека, али према спекулацијама магазина Ауто Еxпрес, такав пројекат је сасвим могућ.
Форд тврди да је "сигуран у своју способност да конкурише у правим аутомобилским сегментима", па ако уоче потенцијал за електричну Фиесту, могли би кренути тим путем.
По димензијама, Фолксваген ИД.2 је готово савршен приједлог за нову Фиесту – ИД.2ол концепт је свега 18 мм дужи од посљедње верзије Фиесте и има исту 5-вратну конфигурацију. Дакле, у величини и намјени готово су идентични.
Наравно, Форд би морао да убиједи Фолксваген да му дозволи коришћење њихове платформе, иако би нова Фиеста могла да узме дио тржишта од ИД.2, као и од сродних модела Купра Равал и Шкода Епик.
Ипак, ако би се Фиеста продавала на тржиштима гдје ИД.2 није планиран, смањио би се тај ризик.
У међувремену, Форд не сједи скрштених руку. Према извјештајима, тајни тим унутар компаније ради на развоју повољног ЕВ модела који би конкурисао брендовима попут кинеског БИД-а.
Очекује се да ће цијена стартовати око 25.000 долара, а користиће ЛФП батерије – јефтиније и дуготрајније од класичних литијум-јонских.
Без обзира на то да ли се Фиеста стварно врати, јасно је да Форд тихо припрема терен за повољнију електричну будућност – и вјероватно нећемо дуго чекати да видимо резултате, преноси б92.