Јављају се бројни проблеми

Високе температуре разарају моторе

  • Извор: Телеграф
  • 16.08.2024. 21:03

Љетње врућине доносе изазове не само за возаче, већ и за саме аутомобиле. Екстремне температуре могу озбиљно угрозити рад мотора, било да је ријеч о класичним моторима са унутрашњим сагоријевањем или електричним возилима. Високе температуре неповољно утичу на механичке компоненте, али посебно на електронику мотора, што може довести до различитих проблема у раду аутомобила.

Код мотора са унутрашњим сагоријевањем (СУС), спољне температуре изнад 25 степени већ почињу да утичу на перформансе, док се проблеми значајно погоршавају на 30 степени и више, а посебно када температура прелази 40 степени.

Топао ваздух који улази у цилиндре садржи мање кисеоника, што смањује ефикасност сагоријевања, резултирајући губитком снаге и повећаном потрошњом горива. Ови ефекти су израженији код мотора који користе турбопуњаче. У таквим условима, кључну улогу игра расхладни систем који мора бити у оптималном стању како би се избјегло прегријавање.

Електрична возила такође пате под екстремним врућинама, али из других разлога. Иако су електрични мотори мање погођени високим температурама, батерије су изложене озбиљним ризицима. Батерије најбоље функционишу на температурама између 20 и 25 степени, а сваки пораст температуре убрзава електрохемијске процесе унутар батерије, смањујући њен капацитет и скраћујући њен вијек трајања.

Због тога, домет електричног возила може бити значајно смањен при високим температурама, са губитком од чак 31% када температура прелази 38 степени. Као и код СУС мотора, ефикасно хлађење је пресудно за дуговјечност и перформансе батерије.

Закључак је да екстремне врућине не доносе само непријатности за возаче, већ и изазове за возила која захтијевају пажљиво одржавање и адекватно хлађење како би се избјегли озбиљни кварови.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: