Највећа њемачка странка наводи да је њихова домовина лидер у развоју мотора са унутрашњим сагоријевањем и жели да задржи ову предност.
Европска унија одлучила је да обустави продају нових аутомобила са моторима са унутрашњим сагоријевањем послије 2035. године. Али очигледно постоји ризик од успоравања продаје електричних аутомобила широм Европе, а кинеска претња јефтинијим електричним аутомобилима постаје све јача.
Њемачке странке ЦДУ и сестринска странка ЦСУ желе да укину забрану возила на бензин и дизел, пише Берлинер цајтунг.
Странке у нацрту програма наводе да Њемачка предњачи у развоју мотора са унутрашњим сагоријевањем и желе да задрже ту предност и даље развијају бензинске и дизел моторе на технолошки неутралан начин. Странке се такође залажу за анализу како би откриле које би биле предности и мане забране.
"Забрана мотора са унутрашњим сагоријевањем била је погрешна одлука. Сада морамо ово да исправимо што је прије могуће. Електрични аутомобили имају проблема да их купци споро прихватају, а инфраструктура за пуњење је неадекватна", каже Јенс Гисеке, који је шеф преговора о приједлогу у такозваној Народној групи у Европском парламенту, која укључује ЦДУ/ЦСУ.
Продаја електричних аутомобила је нагло порасла посљедњих година, као и проширење инфраструктуре за пуњење. Међутим, посљедњих мјесеци постоји тренд смањења удјела електричних аутомобила у продаји нових аутомобила широм Европе.
У досадашњем дијелу године електрични аутомобили чине 28 одсто свих новорегистрованих аутомобила. У истом периоду прошле године овај удио је био 31 одсто, али је број новорегистрованих електричних аутомобила био приближно исти.
Неколико произвођача аутомобила рекло је да виде будуће препреке за продају електричних аутомобила, укључујући Мерцедес, који је смањио своје амбициозне циљеве.
ЦДУ/ЦСУ је највећа њемачка странка (или странке), тренутно није дио владајуће коалиције, али постоје велике шансе да би се могла вратити на власт послије наредних парламентарних избора.