Некада су политика и аутомобилска индустрија промовисале дизел као пожељан избор, а сада се аутомобили са моторима на унутрашње сагоријевање сматрају загађивачима које што прије треба избацити из градова.
Они који то не учине добровољно – у неким мјестима су на то практично присиљени.
Као у Штутгарту и Минхену, гдје су дизел возила дјелимично забрањена. Међутим, сада долази – полако, али сигурно – до промјене у размишљању. Хамбург и Берлин, на примјер, укинули су забране уведене 2018. и 2019. године. И то није све.
Забране вожње за старија дизел возила која испуњавају норму Еуро 5 требало је да ступе на снагу 1. октобра 2025. у северноиталијанским регијама Пијемонт, Ломбардија, Емилија Ромања и Венето. То преноси АДАЦ, позивајући се на више медија.
Ипак, сада – преокрет. Забране за дизел возила ипак неће бити уведене. Тако су одлучиле италијанска влада и парламент.
Дуго је изгледало да ће дизел аутомобили бити постепено протјерани из градова, али сада долази до заокрета. Италијанска влада је укидањем забрана за дизел ушла у сукоб са Европском комисијом у Бриселу.
Истовремено, дуго планиране и најављиване забране за градове попут Бона, Есена, Франкфурта, Мајнца, Келна и Гелзенкирхена – и даље нису спроведене.
Вјероватно и зато што се многи возачи и даље држе својих аутомобила са моторима на унутрашње сагоријевање, јер не желе или не могу да приуште скупи електрични аутомобил.