Продаја Теслиних аутомобила у Европској унији пала је у априлу за скоро 53 одсто међугодишње на само 5.475 возила, показују објављени подаци Удружења европских произвођача аутомобила (АЦЕА) о регистрацији нових возила.
Ако се анализирају подаци за ширу европску регију, укључујући Велику Британију, Норвешку, Швајцарску, Исланд и Лихтенштајн, Теслина продаја је пала за 49 одсто међугодишње на укупно 7.261 возило, преноси "ЦНБЦ".
Ово је четврти узастопни мјесец у коме Тесла биљежи пад продаје у Европској унији, након што је у јануару регистровала пад од 50 одсто, у фебруару за 47 одсто, а у марту 36 одсто.
Тржиште електричних возила у Европској унији, насупрот томе, надаље расте.
Продаја електричних возила на батерије у ЕУ порасла је за више од 26 одсто у прва четири мјесеца 2025. године, док су хибриди забиљежили раст од скоро 21 одсто, а плуг-ин хибриди 7.8 одсто, наводи АЦЕА.
Кинески брендови полако преузимају европско тржиште. Произвођач аутомобила (БYД) је у априлу упркос вишим царинама Европске уније први пут надмашио америчку Теслу по продаји електричних возила на батерије (БЕВ) у Европи, показују недавно објављени подаци агенције за истраживање тржишта, Јато Динамикс.
Тесла се у Европи, осим са цјеновном конкуренцијом кинеских брендова, суочава и са негативним публицитетом због ангажмана Илона Маска у предсједничкој администрацији Доналда Трампа, што је изазвало забринутост инвеститора, преносе "ВестиОнлине".