Многи од нас, навикнути на вожњу, одвикнути од пјешачења, чак и у продавницу, до трафике или у оближњу пекару, одлазимо колима, а то може скупо данас кошта јер овакве вожње нимало не пријају мотору нашег возила.
Током преласка кратких дестинација од стотинак метара, мотор не достиже радну температуру, а то може да доведе до озбиљних кварова. Влага не стиже да испари, и мијеша се са уљем, а стварају се и наслаге нечистоћа на ЕГР вентилу и другим дијеловима мотора. Посљедице могу бити различите. Послије неког времена може се створити скрама на поклопцу за долијевање уља. Тада уље озбиљно почиње да губи своја мазивна својства и треба га хитно замијенити.
Приликом вожњи на кратким дестинацијама такође може да дође до мијешања уља и горива, и у том случају долази до промјена на уљу које се могу видјети чак и голим оком. Да бисте открили да ли је све у реду можете да омиришете шипку за мјерење и уколико не осјетите мирис горива, све је у реду.
Уколико имате индикатор, пожељно је да током вожње пратите температуру мотора. Из мотора који достигне радну температуру, кондензација испарава, међутим, у возилима која се возе на кратким релацијама то се неће десити, и у њима ће се временом акумулирати све већа количина воде и горива у картеру. Уље због тога губи своја својства и није у стању да испуни своју функцију, што доводи до оштећења мотора, па чак и до озбиљних проблема, пише Србија Данас.
Рјешење је, наравно, једноставно. Када год следећи пут помислите да се „одбаците“ колима до продавнице или трафике, боље се опредијелите да тамо одете пјешке. Здравије је и за вас, и за ваш аутомобил. Такође, пожељно је и редовно вршити контролу уља.