Тропске температуре не утичу само на здравље људи и природу, већ представљају озбиљну пријетњу и за аутомобиле.
Стручњаци упозоравају да возила, посебно старија и нередовно сервисирана, могу буквално планути усред вожње.
Тропске врућине, осим што крајње негативно утичу на водостај ријека, пољопривреду и све сегменте живота и рада, такође утичу и на наше аутомобиле.
Неријетко се на друштвеним мрежама и у медијима могу видјети снимци запаљених аутомобила на путевима, а стручњаци упозоравају да, у условима тропских врућина, аутомобил може постати и покретна пећница, а вожња - озбиљан изазов за технику и безбједност.
Како високе температуре утичу на возило и како избјећи кварове и опасне ситуације одгонетнули су Ђорђе Шљукић, аутосервисер и Чедомир Бркић, познати аутомобилиста и новинар. Бркић је подијелио зашто најчешће дође до пожара насред пута.
"Најчешће се то дешава са филтером издувних система који се у одређеној ситуацији регенерише и долази на температуру од око 700 степени. Обично се то дешава када након градске вожње пређете на ауто-пут и кренете брже да возите, тада се тај дио усија на неколико стотина степени и обично горе аутомобили око 2010. године. Зато што су то били први аутомобили са тим уређајем, па су мало истрошени, а због нередовног сервисирања њима се неки комад гуме, изолир траке или кабла наслони и дотакне тај уређан при вишој брзини", рекао је Бркић.
Шљукић је истакао битност редовног сервисирања возила.
"Ауто се не прегледа само пред море, када редовно долазите на сервис све те неке ствари које се нагомилају пред море, могу ефикасније да се ријеше један по један тим редовним сервисом. Када одржавате ауто, неће вам се десити да пет ствари одједном не ваљају пред пут или било шта", рекао је Шљукић.