Продаја Теслиних возила у Европи је, благо речено, у слободном паду. Након мјесеци постепеног пада, април је био посебно катастрофалан за овог произвођача електричних возила.
Кључна тржишта попут Шпаније, Њемачке, Белгије, Француске и Велике Британије забиљежила су велике падове, остављајући Теслу да се пита да ли уопште може да се врати на прави пут.
Посебно се у Њемачкој види колико је ситуација озбиљна. Током априла, Тесла је у тој земљи продала само 885 возила – што је пад од невјероватних 45,9% у поређењу са истим мјесецом прошле године.
Од почетка 2025, компанија је продала 5.820 возила у Њемачкој, што је пад од 60,4% у односу на 2024. годину.
А притом се ради о држави у којој се налази и једина Теслина европска фабрика – што показује колико је ситуација алармантна.
Јасно је да мишљење јавности о Теслином извршном директору Илону Маску игра значајну улогу у паду продаје.
Ове године Маск је учествовао у раду америчке администрације под Доналдом Трампом, а давао је подршку и екстремно десничарској партији у Њемачкој пред недавне изборе.
Компанија Тесла је недавно почела са продајом освјеженог Модела Y.
Међутим, иако су локалне испоруке већ почеле, продајни резултати су далеко испод очекивања.
Док се Тесла мучила у Њемачкој, конкуренција је процвјетала. BYD, који је и даље нов играч на њемачком тржишту, продао је 1.566 возила у априлу – скок од невјероватних 755,7% у поређењу са априлом 2024.
Укупна продаја од почетка године порасла је за 384,5%, на 2.791 возило.
МГ је такође забиљежио раст од 34% у априлу, док је Полестар продао 303 возила – раст од 47,1%.
Ни у Великој Британији стање није боље. Компанија Тесла је у априлу продала само 512 возила – пад од 62% у односу на прошлу годину.
Теслина борба се наставља и у другим европским земљама. У Шпанији је продаја пала за 36%, у Белгији за 55%, у Француској за 59%, у Данској за 67%, а у Шведској чак 81%.