Многи потцјењују чађави дим из дизел мотора, иако је веома штетан и дугорочно уништава мотор. Неисправни ињектори убризгавају превише горива, јер га цуре у низу када су затворени. Све ово може да изазове огроман трошак за поправку аутомобила.
Управљачки модул дизел мотора (ЕЦУ) израчунава потребну количину горива према трајању отворених ињектора по циклусу (отворене млазнице и притисак горива дефинишу проток), а када су затворени, проток би требао бити нула. Ту настаје проблем, односно цурење горива, усљед оштећења површина сједишта.
Због тога гориво не може у потпуности да изгори, и издувава се у облику накупина елементарног угљеника (чађи). што је уочљиво по црном, чађавом издуву. Ова чађ се акумулира у комори за сагоријевање, издувним каналима...
Осим тога, може оштетити и пореметити ЕГР вентил, а чађ накупљена на лопатицама ротора турбине ствара њену динамичку неравнотежу, која је веома штетна при брзинама које прелазе 2.000 обртаја у минути, при којој се турбопуњач окреће. Лежајеви, вратило су уништени...
Убризгавање превише горива изазива неконтролисану детонацију и термичко-механичко преоптерећење у цилиндрима, што може изазвати прегоријевање клипова. Забиљежени су случајеви пуцања зидова цилиндара, почевши од мјеста гдје су већ постојале почетне пукотине, изазване цикличним механичким и топлотним оптерећењима, усљед прскања и сагоријевања.
Због тога је потребан темељан сервис система за убризгавање и турбо пуњача. Помогло би коришћење процеса декарбонизације мотора без угљеника, који ће очистити комору за сагоријевање, клипове, прстенове, вентиле и усисне канале, ЕГР вентил и ДПФ и стабилизо.
(Аутопортал)