Украјина

Завршена истрага: Ко је крив за уништење највећег авиона на свијету

  • Извор: Агенције
  • 04.03.2024. 10:46

Завршена је истрага Украјинске службе безбједности (СБУ) о томе ко је одговоран што је у првим данима рата уништен највећи авион на свијету.

Како пише украјински портал "Правда", а преноси "Аеро.рс", за уништавање Антонова Ан-225 "Мрија", послије двогодишње истраге, оптужени су директор фабрике Антонов Серхиј Бичков и шеф обезбјеђења Александар Нетосов којима пријети 15 година затвора због уништавања тог авиона.

"Мрија" је потпуно уништен у хангару, током напада руских снага на аеродром Гостомељ, а као званичан датум уништења наводи се 27. фебруар 2022. године када је објављен снимак летјелице у пламену.

"Злочиначке радње бивших званичника резултирале су привременим заузимањем стратешки важног аеродрома током битке за Кијев и уништењем авиона 'Мрија' АН-225. Истражитељи СБУ завршили су преткривичну истрагу и предали оптужницу суду", наводи се у саопштењу СБУ које цитира украјински портал "Правда".


Овај пјевач је праунук чувеног глумца из филма Ко то тамо пева

Овај пјевач је праунук чувеног глумца из филма Ко то тамо пева

Украјинска служба безбједности је оптужила бившег генералног директора државног предузећа.

Истрага је утврдила да је у јануару, а потом и фебруару, оптужени Бичков одбио да дозволи припадницима оружаних снага Украјине да уђу на територију аеродрома Гостомељ како би се припремили за његову одбрану, цитира даље Правда саопштење службе безбједности

У нападу на аеродром Гостомељ, крај ког се налази и производни погон и управна зграда Антонова, уништена су још два авиона: Ан-74 и Ан-26, док су тешко оштећени и авиони Ан-22, Ан-124 Руслан и Ан-132.

Антонов Ан-225 Мрија био је највећи транспортни авион на свијету, произведен у Совјетском Савезу за потребе тамошњег спејс-шатл програма Буран.


Познато стање дјевојчице која је случајно запаљена на рођендану

Познато стање дјевојчице која је случајно запаљена на рођендану

Совјетски спејс шатл имао је само једну мисију (коју је извршио полетјевши са Мрије), а џиновски авион ког је покретало шест турбомлазних мотора Прогресс Д-18Т промијенио је након гашења програма своју намјену: постао је карго ваздухоплов за превоз кабастог терета који није могао да буде превожен возом.

Авион је приземљен 2009, да би 2020. након модернизације и процеса сертификације поново ушао у употребу.

Пратите нас и путем Вибера