Завршена је истрага Украјинске службе безбједности (СБУ) о томе ко је одговоран што је у првим данима рата уништен највећи авион на свијету.
Како пише украјински портал "Правда", а преноси "Аеро.рс", за уништавање Антонова Ан-225 "Мрија", послије двогодишње истраге, оптужени су директор фабрике Антонов Серхиј Бичков и шеф обезбјеђења Александар Нетосов којима пријети 15 година затвора због уништавања тог авиона.
"Мрија" је потпуно уништен у хангару, током напада руских снага на аеродром Гостомељ, а као званичан датум уништења наводи се 27. фебруар 2022. године када је објављен снимак летјелице у пламену.
"Злочиначке радње бивших званичника резултирале су привременим заузимањем стратешки важног аеродрома током битке за Кијев и уништењем авиона 'Мрија' АН-225. Истражитељи СБУ завршили су преткривичну истрагу и предали оптужницу суду", наводи се у саопштењу СБУ које цитира украјински портал "Правда".
Украјинска служба безбједности је оптужила бившег генералног директора државног предузећа.
Истрага је утврдила да је у јануару, а потом и фебруару, оптужени Бичков одбио да дозволи припадницима оружаних снага Украјине да уђу на територију аеродрома Гостомељ како би се припремили за његову одбрану, цитира даље Правда саопштење службе безбједности
У нападу на аеродром Гостомељ, крај ког се налази и производни погон и управна зграда Антонова, уништена су још два авиона: Ан-74 и Ан-26, док су тешко оштећени и авиони Ан-22, Ан-124 Руслан и Ан-132.
Антонов Ан-225 Мрија био је највећи транспортни авион на свијету, произведен у Совјетском Савезу за потребе тамошњег спејс-шатл програма Буран.
Совјетски спејс шатл имао је само једну мисију (коју је извршио полетјевши са Мрије), а џиновски авион ког је покретало шест турбомлазних мотора Прогресс Д-18Т промијенио је након гашења програма своју намјену: постао је карго ваздухоплов за превоз кабастог терета који није могао да буде превожен возом.
Авион је приземљен 2009, да би 2020. након модернизације и процеса сертификације поново ушао у употребу.