Ukrajina

Završena istraga: Ko je kriv za uništenje najvećeg aviona na svijetu

  • Izvor: Agencije
  • 04.03.2024. 10:46

Završena je istraga Ukrajinske službe bezbjednosti (SBU) o tome ko je odgovoran što je u prvim danima rata uništen najveći avion na svijetu.

Kako piše ukrajinski portal "Pravda", a prenosi "Aero.rs", za uništavanje Antonova An-225 "Mrija", poslije dvogodišnje istrage, optuženi su direktor fabrike Antonov Serhij Bičkov i šef obezbjeđenja Aleksandar Netosov kojima prijeti 15 godina zatvora zbog uništavanja tog aviona.

"Mrija" je potpuno uništen u hangaru, tokom napada ruskih snaga na aerodrom Gostomelj, a kao zvaničan datum uništenja navodi se 27. februar 2022. godine kada je objavljen snimak letjelice u plamenu.

"Zločinačke radnje bivših zvaničnika rezultirale su privremenim zauzimanjem strateški važnog aerodroma tokom bitke za Kijev i uništenjem aviona 'Mrija' AN-225. Istražitelji SBU završili su pretkrivičnu istragu i predali optužnicu sudu", navodi se u saopštenju SBU koje citira ukrajinski portal "Pravda".


Ovaj pjevač je praunuk čuvenog glumca iz filma Ko to tamo peva

Ovaj pjevač je praunuk čuvenog glumca iz filma Ko to tamo peva

Ukrajinska služba bezbjednosti je optužila bivšeg generalnog direktora državnog preduzeća.

Istraga je utvrdila da je u januaru, a potom i februaru, optuženi Bičkov odbio da dozvoli pripadnicima oružanih snaga Ukrajine da uđu na teritoriju aerodroma Gostomelj kako bi se pripremili za njegovu odbranu, citira dalje Pravda saopštenje službe bezbjednosti

U napadu na aerodrom Gostomelj, kraj kog se nalazi i proizvodni pogon i upravna zgrada Antonova, uništena su još dva aviona: An-74 i An-26, dok su teško oštećeni i avioni An-22, An-124 Ruslan i An-132.

Antonov An-225 Mrija bio je najveći transportni avion na svijetu, proizveden u Sovjetskom Savezu za potrebe tamošnjeg spejs-šatl programa Buran.


Poznato stanje djevojčice koja je slučajno zapaljena na rođendanu

Poznato stanje djevojčice koja je slučajno zapaljena na rođendanu

Sovjetski spejs šatl imao je samo jednu misiju (koju je izvršio poletjevši sa Mrije), a džinovski avion kog je pokretalo šest turbomlaznih motora Progress D-18T promijenio je nakon gašenja programa svoju namjenu: postao je kargo vazduhoplov za prevoz kabastog tereta koji nije mogao da bude prevožen vozom.

Avion je prizemljen 2009, da bi 2020. nakon modernizacije i procesa sertifikacije ponovo ušao u upotrebu.

Pratite nas i putem Vibera