Završena je istraga Ukrajinske službe bezbjednosti (SBU) o tome ko je odgovoran što je u prvim danima rata uništen najveći avion na svijetu.
Kako piše ukrajinski portal "Pravda", a prenosi "Aero.rs", za uništavanje Antonova An-225 "Mrija", poslije dvogodišnje istrage, optuženi su direktor fabrike Antonov Serhij Bičkov i šef obezbjeđenja Aleksandar Netosov kojima prijeti 15 godina zatvora zbog uništavanja tog aviona.
"Mrija" je potpuno uništen u hangaru, tokom napada ruskih snaga na aerodrom Gostomelj, a kao zvaničan datum uništenja navodi se 27. februar 2022. godine kada je objavljen snimak letjelice u plamenu.
"Zločinačke radnje bivših zvaničnika rezultirale su privremenim zauzimanjem strateški važnog aerodroma tokom bitke za Kijev i uništenjem aviona 'Mrija' AN-225. Istražitelji SBU završili su pretkrivičnu istragu i predali optužnicu sudu", navodi se u saopštenju SBU koje citira ukrajinski portal "Pravda".
Ukrajinska služba bezbjednosti je optužila bivšeg generalnog direktora državnog preduzeća.
Istraga je utvrdila da je u januaru, a potom i februaru, optuženi Bičkov odbio da dozvoli pripadnicima oružanih snaga Ukrajine da uđu na teritoriju aerodroma Gostomelj kako bi se pripremili za njegovu odbranu, citira dalje Pravda saopštenje službe bezbjednosti
U napadu na aerodrom Gostomelj, kraj kog se nalazi i proizvodni pogon i upravna zgrada Antonova, uništena su još dva aviona: An-74 i An-26, dok su teško oštećeni i avioni An-22, An-124 Ruslan i An-132.
Antonov An-225 Mrija bio je najveći transportni avion na svijetu, proizveden u Sovjetskom Savezu za potrebe tamošnjeg spejs-šatl programa Buran.
Sovjetski spejs šatl imao je samo jednu misiju (koju je izvršio poletjevši sa Mrije), a džinovski avion kog je pokretalo šest turbomlaznih motora Progress D-18T promijenio je nakon gašenja programa svoju namjenu: postao je kargo vazduhoplov za prevoz kabastog tereta koji nije mogao da bude prevožen vozom.
Avion je prizemljen 2009, da bi 2020. nakon modernizacije i procesa sertifikacije ponovo ušao u upotrebu.