Grupe broje više hiljada članova

U Francuskoj lažne kovid propusnice prodaju na društvenim mrežama

  • Извор: Танјуг
  • 14.02.2022. 14:29

Antivakseri u Francuskoj kupuju lažne kovid propusnice na internetu kako bi izbjegli epidemiološke mjere u zemlji, a koje se često promovišu na glavnim društvenim mrežama, pokazalo je istraživanje Instituta za strateški dijalog (ISD).

Prema studiji ISD, mnogi koji kupuju falsifikovane kovid propusnice, a koje mogu da se koriste širom Evropske unije (EU), preusmeravaju se sa društvenih mreža Instagram i Fejsbuk na šifrovani Telegram mesindžer gdje mogu diskretno da se kupe.

U izvještaju se takođe navodi da algoritmi društvenih medija automatski usmjeravaju ljude razočarane načinom na koji se francuska vlada bori protiv pandemije korona virusa ka krajnje desničarskim onlajn prostorima.

Koordinatorka studije ISD-a Zoe Furel, rekla je da, dok neke Fejsbuk grupe posvećene prodaji lažnih kovid propusnica imaju oko 1.000 članova, postoje Instagram nalozi sa čak 17.000 pratilaca, prenosi Guardian.

- Mislim da je, u pogledu mreža, glavno pitanje u kojoj mjeri su dostupne ove lažne propusnice na Fejsbuku i Instagramu - istakla je Furel i dodala da je očigledno zato što ove mreže imaju tako veliku publiku, omogućavaju dostupnost tog sadržaja u većem obimu.

- Za Instagram, jedna od najalarmantnijih stvari koje smo primijetili je da njegov algoritam zapravo preporučuje naloge koji nude lažne zdravstvene usluge, tako da ako ste osoba koja prati nekoliko naloga sa dezinformacijama o kovidu-19, vaš algoritam će preporučiti više naloga koji nude lažne propusnice - upozorila je ona.

Francuska je uvela kovid propusnice tokom pandemije korona virusa, pomoću kojih ljudi dokazuju svoj negativan test na korona virus, kao i da li su vakcinisani.

Međutim, francuska vlada je prošlog mjeseca dala odobrenje za propusnicu koje samo vakcinisanim osobama omogućuju ulazak u restorane, sportske arene i na druga javna mjesta.

Zbog toga je pribavljanje lažnih propusnica, koje se mogu koristiti u zemljama članicama EU, poželjna za antivaksere, navodi se u izveštaju ISD.

ISD poziva na veću odgovornost kompanija društvenih mreža, uključujući Snepčet, Metu, koja poseduje Fejsbuk, Instagram, Vocap i Telegram, kao i na zakone za zašitu korisnika.

Istakla je da je predstojeća primena Evropskog zakona o digitalnim uslugama, koji ima za cilj da se izbori sa širenjem dezinformacija i nelegalnog sadržaja, neophodna.

(Foto: Tanjug-AP)

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Ова занимљива и узбудљива прича прати Дилан, младу дјевојку која своје снове мора да стави по страни и уда се за Барана, који би женидбом са њом прекинуо дугогодишњу крвну освету између њихових породица, Карабеј и Демир.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Емисија: Бизнис клуб

    ''‘Бизнис клуб’ новим концептом приближиће вам економију и пружити вам релевантне актуелности из области економије и привреде, испратити економска кретања и трендове на глобалном нивоу и истражити њихов утицај на раст и развој економије у Српској.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.