Порастао је број компанија у Њемачкој које планирају да подигну цијене, закључак је објављеног истраживања Института за економска истраживања ИФО из Минхена.
Индикатор којим се мјери спремност њемачких фирми да подигну цијене је у новембру порастао на 18 поена са октобарских 15,4 поена, наводи се на сајту те организације.
Цијене планирају да подигну прије свега пружаоци услуга везаних за пословање и велетрговци - у овој категорији је вриједност индикатора у новембру порасла на 28,3 поена са октобарских 21,5 поена.
Међутим, у секторима који се односе на потрошаче углавном не очекују раст цијена.
Ког трговаца храном, индикатор је пао са 40,7 поена на 34,2 поена, а међу осталим трговцима на мало са 28,2 поена на 27,7 поена.
"Ови резултати показују да инфлација у Њемачкој наставља да пада", изјавио је шеф одјељења за прогнозе ИФО Тимо Волмершојзер.