На путевима у Српској у току прошле године погинуло је 107 особа, што је за седам више у односу на 2022. годину, а само на подручју које покрива Полицијска управа Бањалука забиљежене су 4.853 саобраћајне незгоде.
У Министарству унутрашњих послова Републике Српске рекли су да је у саобраћајним несрећама у току 2023. године на подручју Српске теже повријеђено 608 особа, више за 9,2 одсто у односу на 2022. годину, док је лакше повријеђено 2.926, односно више за 6,6 одсто.
Према њиховим подацима, у несрећама је погинуло 17 пјешака.
“Највећи број саобраћајних несрећа 4.853, или 45,7 одсто од укупног броја, евидентиран је на подручју које покрива Полицијска управа Бањалука, гдје је погинуло 26 особа”, наводе из МУП-а.
Никола Ћопић, саобраћајни вјештак, рекао је за Независне да су, нажалост, ове године повећани сви негативни параметри када је ријеч о безбједности саобраћаја, број погинулих, тешко повријеђених, као и лакше повријеђених особа.
“Оно што је евидентно је да упркос свим спроведеним мјерама репресивног типа, број незгода или стагнира или је у порасту, што је евидентан показатељ да мјере овог типа дају само краткорочне ефекте, односно у данима када се ове мјере врше, али за дуготрајне ефекте ипак је потребно имплементирати мјере превенције како до незгода не би долазило и како би се у догледно вријеме развила свијест учесника у саобраћају у погледу посљедица саобраћајних незгода”, казао је Ћопић.
Према његовим ријечима, повећањем употребе заштитних система у возилима и дефанзивном вожњом може се очекивати и да посљедице самих несрећа буду мање.
“Осим тога, битно је истаћи да мјере репресивног карактера изискују константно присуство полицијских службеника на терену и трошење како материјалних, тако и људских ресурса и није за очекивати да Министарство унутрашњих послова колико год активно радило само унаприједи стање безбједности на нашим путевима”, казао је он те додао да из године у годину свједочимо бројкама које су застрашујуће, а које се понављају, првенствено мислећи на број од 10.000 несрећа на путевима Републике Српске.
“Оно што је такође евидентно је да се скоро половина свих саобраћајних незгода догоди на територији ПУ Бањалука, што је донекле и за очекивати с обзиром на то да је на овој територији број регистрованих возила прешао 90.000. Иако повећање броја возила не смије да буде фактор који доприноси порасту броја незгода, што је једно од основних постулата безбједности саобраћаја, евидентно је да је то овдје случај”, казао је Ћопић.
Како додаје, да би поправили тренутно стање, први корак је да саобраћајне незгоде као пошаст модерног доба буду адекватно препознате као проблем који из године у годину односи стотине живота, а више стотина њих трпи доживотне посљедице.