Шејн и Тему, велики онлајн трговци познати по изузетно ниским цијенама, најавили су да ће од 25. априла подићи цијене за одређене производе након што је предсједник Доналд Трамп увео високе царине на Кину, иако још увијек није јасно који ће тачно производи поскупити, нити за колико.
Компаније су у готово идентичним обавјештењима корисницима ове недјеље најавили поскупљења, али нису прецизирали колики ће тачно бити раст цијена одређених артикала.
Оба трговца су поскупљења приписала Трамповим царинама на амерички увоз, које су, како наводе, повећале њихове оперативне трошкове.
Шејн и Тему претежно производе робу у Кини, која је главни циљ Трампових царина, а која сада подлијеже укупној царинској стопи од 145% и захтјева од Трампа да укине те високе дажбине.
Продаја обје компаније порасла је након што је Трамп најавио царинску политику, објавио је Блумберг прошле недеље.
Како су потрошачи реаговали на поскупљења?
Потрошачи су у великом броју гравитирали ка компанијама “Шејн” и “Тему” управо због изузетно ниских цијена, па су многи на друштвеним мрежама изразили забринутост због најављених поскупљења. Један корисник је објавио видео са савјетима које понуде треба искористити прије него што цијене порасту – укључујући минђуше за 2 долара, флашу за воду налик на „Станлеј“ за 21 долар и наочаре за сунце за 3 долара.
Други корисник, који има 75.000 пратилаца и редовно рецензира Шејн производе, савјетовао је пратиоце да поруче производе прије поскупљења и додао у коментарима да он више неће поручивати након раста цијена. Неки корисници су чак у шали објављивали видее о томе како праве своје „посљедње Шејн поруџбине“ прије поскупљења, укључујући и једног који је добио милион лајкова уз коментар да ће “прећи океан да избјегне царине и лично покупи своје пакете”.