Огроман пад!

Нови шок у Њемачкој, стигли су резултати Мерцедеса!

  • Извор: Јутарњи.хр
  • 31.07.2025. 16:50

Профит компаније Мерцедес-Бенц опао је за више од двије трећине у другом кварталу. Од априла до јуна, резултат групе је пао за 69 одсто у односу на претходну годину – на 957 милиона евра, саопштила је данас компанија. Након царинског компромиса између Европске уније и Сједињених Држава, Мерцедес-Бенц очекује мању профитабилност него до сада ове године, јавља Дојче веле.

У првој половини године, профит је опао за 55,8 одсто, што га је више него преполовило са око 6,1 милијарде евра на око 2,7 милијарди евра. Концерн са сједиштем у Штутгарту је као разлоге за пад навео америчке царине, пад продаје, посебно у Кини, и трошкове мјера смањења трошкова. Ипак, шеф Мерцедеса Ола Келенијус рекао је да је то „робустан финансијски резултат“ с обзиром на „динамично пословно окружење“.

Царине и пад продаје изазивају проблеме

Од априла се на увоз аутомобила у САД примјењује царина од 27,5 одсто – на примјер, луксузних седана Мерцедесове С-класе – умјесто претходних 2,5 одсто. Према ријечима аналитичара, Мерцедес није пренио повећање на купце кроз цијене, што је директно смањило профит. Оперативна маржа главног пословања (путнички аутомобили) преполовљена је на 5,1 одсто. Без америчких царина, била би 6,6 одсто – што значи да је ефекат царине само на путничке аутомобиле био око 360 милиона евра.

Поред царина, компанија Mercedes-Benz Cars је такође патила од мање продаје возила, трошкова везаних за мјере ефикасности и чињенице да је више цијене било тешко спровести, објаснила је компанија. Од априла до јуна, звјездани бренд је продао нешто мање од 454.000 возила, девет одсто мање него у истом периоду прошле године.

Највећи пад је забиљежен на најважнијем тржишту – Кини, са падом од 19 процената. Постоји жестока конкуренција у сегменту електричних возила, гдје Мерцедес још увијек нема понуду у компактном сегменту. Због економске стагнације, потражња за луксузним производима уопште у Кини је ослабила.

Раније ове седмице, још један велики њемачки произвођач аутомобила, Ауди, пријавио је лошије резултате у првој половини године и пад профита за цијелу годину. Компанија је у првих шест мјесеци зарадила око 1,35 милијарди евра након опорезивања, што је пад од 37,5 одсто у поређењу са истим периодом прошле године. Са 794.000 испоручених возила, групација, која такође укључује брендове Ламборгини и Бентли, испоручила је шест одсто мање возила него у истом периоду прошле године.

Утицај царина смањује маржу за 1,5 процентних поена

Мерцедес-Бенц је објавио своју нову годишњу прогнозу након што су се предсједник ЕУ и САД Доналд Трамп током викенда договорили да уведу царину од 15 одсто на увоз аутомобила из ЕУ почев од августа. Прије три мјесеца, Каленијус је повукао своју претходну прогнозу због неизвјесности ситуације.

Очекује се да ће продаја путничких возила ове године износити око 1,8 милиона јединица, што је знатно мање него 2018. године. Очекује се да ће оперативне марже пасти на између четири и шест процената, у односу на осам процената прошле године.

Мерцедес процјењује да ће утицај тарифа смањити маржу у сегменту путничких аутомобила за 1,5 процентних поена за цијелу годину. Без овог терета, групација би достигла доњу границу првобитне прогнозе од шест до осам процената. Прошле године, која је такође била слаба, маржа је износила 8,1 проценат. Очекује се и знатно слабија продаја.

Очекује се да ће укупан промет групе такође бити знатно мањи него у претходној години. У првој половини године пао је за 8,6 одсто – са 72,6 милијарди евра на око 66,4 милијарде евра. Оперативни профит (EBIT) пао је за око 55 одсто – са 7,9 милијарди евра на око 3,6 милијарди евра.

Покренут програм штедње

Мерцедес-Бенц је већ претрпио значајан пад профита у прошлој фискалној години, прије свега због слабог пословања у Кини. Профит групе је опао за више од 28 процената у 2024. години на 10,4 милијарде евра.

Да би поново повећали профитабилност и продају у наредним годинама, управни одбор је у фебруару покренуо програм штедње – планира да уштеди пет милијарди евра годишње до 2027. године, укључујући и смањење хиљада радних мјеста. У Њемачкој је покренут опсежан програм отпремнина, који ће у почетку генерисати значајне трошкове. На нивоу Групе, трошкови реструктурирања у другом кварталу износили су 560 милиона евра.

До 2027. године трошкови производње требало би да се смање за десет процената у односу на данашњи ниво, а фиксни трошкови такође би требало да се смање за додатних десет процената, пише Дојче веле.

(Јутарњи)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: