Ogroman pad!

Novi šok u Njemačkoj, stigli su rezultati Mercedesa!

  • Izvor: Jutarnji.hr
  • 31.07.2025. 16:50

Profit kompanije Mercedes-Benc opao je za više od dvije trećine u drugom kvartalu. Od aprila do juna, rezultat grupe je pao za 69 odsto u odnosu na prethodnu godinu – na 957 miliona evra, saopštila je danas kompanija. Nakon carinskog kompromisa između Еvropske unije i Sjedinjenih Država, Mercedes-Benc očekuje manju profitabilnost nego do sada ove godine, javlja Dojče vele.

U prvoj polovini godine, profit je opao za 55,8 odsto, što ga je više nego prepolovilo sa oko 6,1 milijarde evra na oko 2,7 milijardi evra. Koncern sa sjedištem u Štutgartu je kao razloge za pad naveo američke carine, pad prodaje, posebno u Kini, i troškove mjera smanjenja troškova. Ipak, šef Mercedesa Ola Kelenijus rekao je da je to „robustan finansijski rezultat“ s obzirom na „dinamično poslovno okruženje“.

Carine i pad prodaje izazivaju probleme

Od aprila se na uvoz automobila u SAD primjenjuje carina od 27,5 odsto – na primjer, luksuznih sedana Mercedesove S-klase – umjesto prethodnih 2,5 odsto. Prema riječima analitičara, Mercedes nije prenio povećanje na kupce kroz cijene, što je direktno smanjilo profit. Operativna marža glavnog poslovanja (putnički automobili) prepolovljena je na 5,1 odsto. Bez američkih carina, bila bi 6,6 odsto – što znači da je efekat carine samo na putničke automobile bio oko 360 miliona evra.

Pored carina, kompanija Mercedes-Benz Cars je takođe patila od manje prodaje vozila, troškova vezanih za mjere efikasnosti i činjenice da je više cijene bilo teško sprovesti, objasnila je kompanija. Od aprila do juna, zvjezdani brend je prodao nešto manje od 454.000 vozila, devet odsto manje nego u istom periodu prošle godine.

Najveći pad je zabilježen na najvažnijem tržištu – Kini, sa padom od 19 procenata. Postoji žestoka konkurencija u segmentu električnih vozila, gdje Mercedes još uvijek nema ponudu u kompaktnom segmentu. Zbog ekonomske stagnacije, potražnja za luksuznim proizvodima uopšte u Kini je oslabila.

Ranije ove sedmice, još jedan veliki njemački proizvođač automobila, Audi, prijavio je lošije rezultate u prvoj polovini godine i pad profita za cijelu godinu. Kompanija je u prvih šest mjeseci zaradila oko 1,35 milijardi evra nakon oporezivanja, što je pad od 37,5 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. Sa 794.000 isporučenih vozila, grupacija, koja takođe uključuje brendove Lamborgini i Bentli, isporučila je šest odsto manje vozila nego u istom periodu prošle godine.

Uticaj carina smanjuje maržu za 1,5 procentnih poena

Mercedes-Benc je objavio svoju novu godišnju prognozu nakon što su se predsjednik ЕU i SAD Donald Tramp tokom vikenda dogovorili da uvedu carinu od 15 odsto na uvoz automobila iz ЕU počev od avgusta. Prije tri mjeseca, Kalenijus je povukao svoju prethodnu prognozu zbog neizvjesnosti situacije.

Očekuje se da će prodaja putničkih vozila ove godine iznositi oko 1,8 miliona jedinica, što je znatno manje nego 2018. godine. Očekuje se da će operativne marže pasti na između četiri i šest procenata, u odnosu na osam procenata prošle godine.

Mercedes procjenjuje da će uticaj tarifa smanjiti maržu u segmentu putničkih automobila za 1,5 procentnih poena za cijelu godinu. Bez ovog tereta, grupacija bi dostigla donju granicu prvobitne prognoze od šest do osam procenata. Prošle godine, koja je takođe bila slaba, marža je iznosila 8,1 procenat. Očekuje se i znatno slabija prodaja.

Očekuje se da će ukupan promet grupe takođe biti znatno manji nego u prethodnoj godini. U prvoj polovini godine pao je za 8,6 odsto – sa 72,6 milijardi evra na oko 66,4 milijarde evra. Operativni profit (EBIT) pao je za oko 55 odsto – sa 7,9 milijardi evra na oko 3,6 milijardi evra.

Pokrenut program štednje

Mercedes-Benc je već pretrpio značajan pad profita u prošloj fiskalnoj godini, prije svega zbog slabog poslovanja u Kini. Profit grupe je opao za više od 28 procenata u 2024. godini na 10,4 milijarde evra.

Da bi ponovo povećali profitabilnost i prodaju u narednim godinama, upravni odbor je u februaru pokrenuo program štednje – planira da uštedi pet milijardi evra godišnje do 2027. godine, uključujući i smanjenje hiljada radnih mjesta. U Njemačkoj je pokrenut opsežan program otpremnina, koji će u početku generisati značajne troškove. Na nivou Grupe, troškovi restrukturiranja u drugom kvartalu iznosili su 560 miliona evra.

Do 2027. godine troškovi proizvodnje trebalo bi da se smanje za deset procenata u odnosu na današnji nivo, a fiksni troškovi takođe bi trebalo da se smanje za dodatnih deset procenata, piše Dojče vele.

(Jutarnji)

Pratite nas i putem Vibera