Уколико њемачки аутомобилски гигант "Фолксваген" ове године буде затворио фабрику за производњу аутомобила, како упозоравају поједини аналитичари, то би могло би да доведе до нестанка више од 15.000 радних мјеста.
Произвођач аутомобила, раније овог мјесеца, саопштио је да више не може да искључи затварање фабрика у Њемачкој – што би била одлука без преседана и прво затварање фабрике у њеној осамдесетседмогодишњој историји – док тражи начине да уштеди неколико милијарди евра.
Шефови "Фолксвагена" су упозорили да компанија "пропушта да прода" око 500.000 аутомобила годишње, што је еквивалент производњи двије фабрике, пренио је британски "Телеграф".
Аналитичари из инвестиционе банке "Џефрис" процјењују да би њемачки гигант могао да затвори фабрику без одобрења моћног надзорног одбора, који обично подржава запослене.
Њемачки прописи о положају радника обавезују њемачке компаније да у надзорне одборе именују запослене, који касније именују руководство предузећа и одређују стратешке циљеве.
Међутим, "Фолксваген" жели да раскине споразум са радницима стар више од 30 година, којим су се обавезали да ће заштитити све запослене најмање до 2029. године. Та компанија сада жели да скрати ток на 2025. годину.
Према процјени "Џефриса", затварање једне фабрике до краја године би уштедело око четири милијарде евра.
Протести против "Фолксвагена" избили су и у Бриселу, након што је та компанија најавила затварање своје фабрике у Белгији. Наводно, они разматрају и затварање два или три производна погона у Њемачкој.
У поруци клијентима, из "Џефриса" су написали да би "синдикати требало да да постигну нове споразуме, док ће 'Фолксваген' бити у позицији да изнуди отпуштања".
"Постоји ризик од прекида рада постројења, али синдикати могу да покрену штрајк само због плата, а не и због затварања погона или отпуштања радника, ако то није заштићено уговором", наводе из те инвестиционе банке, а преноси РТ Балкан.