Дани Њемачке као индустријске велесиле ближе се крају, а коначан ударац за неке произвођаче био је престанак употребе великих количина повољног руског природног гаса, пише "Блумберг".
Исти извор наводи да производња у највећој европској економији биљежи пад од 2017. године који се убрзава због смањене конкурентности.
Извршни директор "ГЕА груп АГ" Стефан Клебер рекао је да нема много наде.
"Заиста нисам сигуран да ли можемо да зауставимо овај тренд, многе ствари ће морати да се промијене веома брзо", рекао је Клеберт за "Блумберг".
Лист наводи да је неколико великих фабрика прошле године затворило своја постројења, те оцјењује да су темељи њемачке индустријске производње пали као домине.
"Сједињене Државе се удаљавају од Европе и желе да се такмиче са својим трансатланским партнерима. Кина постаје главни ривал и зато Америка више није незасит купац њемачке робе", пише "Блумберг".
Заједно са глобалном нестабилношћу, додаје "Блумберг", политичка парализа у Берлину погоршава домаћа питања као што су урушена инфраструктура, старење радне снаге и бирократија.
"Образовни систем, некад моћан, обиљежен је недостатком дугорочног улагања у јавне услуге. Истраживачки институт ИФО процјењује да ће пад математичких вјештина коштати привреду око 14 билиона евра производње до краја вијека", наводи "Блумберг".
Њемачка још има велику групу малих произвођача, али због застоја реформи није јасно како би могла да успори индустријски пад.
"Нисмо више конкурентни. Постајемо сиромашни јер немамо развој, заостајемо", рекао је министар финансија Кристијан Линднер за "Блумберг".
"Блумберг" наводи да француски произвођач гума "Мишелин" затвара двије њемачке фабрике и смањује број запослених за трећину до краја 2025, што утиче на 1.500 запослених, док амерички ривал "Гудјир" има сличне планове.
"Један од најтеже погођених сектора је хемијска индустрија Њемачке и то директно због губитка руског гаса. Прелазак на чист водоник је још несигуран, а на сваких 10 компанија, једна планира да заустави производњу", наводи "Блумберг".
Исти извор додаје да и Кина ствара проблеме њемачкој индустрији, јер азијске суперсиле смањују потражњу за њемачком робом, док са друге стране конкуренција из Кине преплављује њемачко тржиште, посебно тржиште електричних аутомобила.
"Произвођачи соларних панела затварају фабрике, јер се такмиче са кинеском конкуренцијом која има помоћ државе", наводи "Блумберг".