Од почетка напада Израела, а посебно у случају да се у рат укључе и САД, као један од могућих одговора Ирана помиње затварање Хормушког мореуза. Ирански парламент јуче је одобрио затварање овог пловног пута, а да би се то заиста и учинило потребна је још одлука Врховног вијећа за националну сигурност Ирана.
Економски стручњак и бивши бх. дипломата Драшко Аћимовић каже да кроз Хормушки мореуз дневно пролази између 18 и 22 милиона барела нафте.
"То је близу четвртине свјетске нафте, а према неким процјенама и више од четвртине. То је најважнији пут за транспорт нафте и укапљеног гаса. Водеће инвестиционе банке су објавиле аналитику да ће, у случају дугорочног затварања мореуза, цијене нафте расти изнад 100 долара. Наравно, онда ће и у БиХ цијене нафте и нафтних деривата расти за минимално 50 одсто, а могуће је и да дођемо до двоструко већих цијена. Онда ће нас нови вал поскупљења подсјетити како на период када смо указивали да је потребно купити нафту кад је била пуно јефтинија и направити резерве" каже Аћимовић.
Он додаје да овом одлуком Иран практично бира између Кине и Русије.
"Ако се одлуче да затворе Хормушки мореуз, а имају огроман број подводних мина с којима то могу учинити на дужи период, онда ће то ићи на руку Русији пошто скок цијена нафте иде само њој у корист. С високим цијенама нафте они ће имати профит, а с друге стране за Кину, која више од 70 одсто нафте и укапљеног плина набавља из Ирана, то ће бити огроман ударац који ће врло тешко моћи амортизовати на некој другој страни" појашњава Аћимовић, а преноси "Аваз".