Ријетки су они који нису чули за Лабубу луткице које, иако на први поглед, изгледају само као још једна необична играчка, крију тржишни феномен који је власнику компаније Поп Март донио вртоглаву зараду.
Ванг Нинг, оснивач и извршни директор овог кинеског гиганта за колекционарске играчке, постао је богатији за чак 1,6 милијарди долара у само 24 сата, захваљујући глобалном успјеху својих "блајнд бокс" играчака.
Ове луткице, које долазе запаковане тако да купац не зна који ће тачно лик добити, изазвале су праву помаму широм свијета.
Модел куповине заснован на изненађењу постао је централни дио Поп Мартове стратегије – и очито се исплатио. Компанија је изградила праву империју на "ефекту изненађења", док су фанови спремни сатима чекати у редовима и трошити стотине долара не би ли дошли до фигурице коју је компанија истакнула као ријетку.
Лабубу, сићушна луткица са зубатим осмијехом и вилењачким ушима, постала је најтраженији лик из Поп Мартове понуде. У посљедњих неколико седмица, интересовање за ову играчку рапидно је порасло, посебно на америчком тржишту, али потражња не јењава ни у другим дијеловима свијета.
У исто вријеме, Поп Мартове дионице забиљежиле су огроман раст, што је директно утицало на повећање богатства његовог оснивача. Аналитичари кажу да је овакав скок риједак, али не и неочекиван с обзиром на темпо којим Поп Март шири своје пословање и утјецај који има на тржиште играчака и колекционарства.
Ипак, нису сви одушевљени овим трендом. Критичари упозоравају на "гамификацију" потрошње, истичући сличности с механикама коцкања и потенцијалну зависност, посебно међу млађом публиком. Секундарно тржиште такође цвјета – ријетке Лабубу фигурице препродају се за стотине, па чак и хиљаде долара.
Без обзира на контроверзе, једно је сигурно – Поп Март је погодио жицу савременог конзумеризма, а Ванг Нинг постао један од најбогатијих људи у кинеској индустрији забаве. Све то захваљујући једној мистериозној, малој играчки.