Десетине хиљада радника Фолксвагена учествује у штрајковима у фабрикама широм Њемачке у понедјељак, обиљежавајући највеће напуштање домаћих операција произвођача аутомобила од 2018. године.
Штрајкови, који би требали трајати неколико сати, услиједили су након вишеседмичних преговора о колективном уговору током којих је "VW" одбио искључити могућност масовних отпуштања и затварања фабрика на свом домаћем тржишту - драстичних мјера за које фирма каже да су потребне како би ојачала своју моћ у јеку конкуренције из Кине и слабије европске потражње.
Такозвана "мировна обавеза" између радника и фирме, која је забрањивала индустријске акције, истекла је у суботу, што је омогућило одржавање штрајкова од недјеље у скоро свим Фолксваген њемачким фабрикама.
- Ако буде потребно, ово ће постати најтежи спор око плата који је Фоксваген икада видио -рекао је Торстен Грегер, главни преговарач радничког синдиката ИГ метал.
- Колико ће дуг и интензиван бити овај спор одговорност је Фолксвагена за преговарачким столом. Фолксваген је запалио наше колективне уговоре и, умјесто да угаси тај пожар током три рунде преговора, управни одбор га непрестано залијева отвореним бачвама бензина - додао је.
Радници у девет од десет Фолксвагенових фабрика у Њемачкој штрајкују, саопштио ИГ метал, при чему је једно мјесто подложно посебном колективном уговору искључено.
ИГ метал је саопштио да су напуштања радних мјеста први велики штрајкови с којима се Фолксваген суочио од 2018., када је 50.000 радника било ван погона због спорења око плате. Иако ће посљедње обуставе рада трајати само неколико сати, могуће је да би 24-сатни штрајкови упозорења могли бити расписани ове године.
Штрајкови на неодређено вријеме такође би се могли покренути као посљедње средство, али тек након што се поновно консултују чланови синдиката.
Штрајкови представљају свјежу главобољу за највећег европског произвођача аутомобила, који је забиљежио пад оперативне добити у првих девет мјесеци ове године за петину, преноси Си-ен-ен.