Компанија која управља брендом Форевер 21 поднијела је захтјев за заштиту од банкрота, што би могао бити корак ка потпуном гашењу пословања у Сједињеним Америчким Државама.
Иако ће продавнице и веб-сајт у САД-у за сада остати отворени, компанија је најавила процес затварања и распродаје имовине кроз судски надгледан поступак.
Форевер 21, основан у Лос Анђелесу 1984. године од стране јужнокорејских имиграната, годинама је био симбол приступачне и модерне гардеробе за младе. Бренд је конкурисао гигантима брзе моде попут Заре и Х&М-а, а на врхунцу пословања 2016. године имао је 800 продавница широм свијета, од чега чак 500 у САД-у.
Међутим, посљедњих година суочава се са све мањим интересовањем купаца, растућим цијенама и све већом конкуренцијом страних модних брендова. Све то, уз промјене у потрошачким навикама и прелазак на онлајн куповину, додатно је отежало пословање.
Други покушај спасавања – хоће ли успјети?
Форевер 21 је већ једном, 2019. године, поднио захтјев за заштиту од банкрота, али је тада преузет од стране инвеститора кроз заједнички подухват.
Ипак, како истиче финансијски директор компаније Бред Сел, проблеми су се наставили:
"Нисмо успјели да пронађемо одржив пословни модел, прије свега због конкуренције страних брендова, растућих трошкова и економске несигурности која погађа наше кључне купце", додаје он.
Упркос тренутној одлуци о затварању, компанија оставља могућност опстанка у случају успјешне продаје имовине.
Шта ће бити са продавницама ван САД-а?
За разлику од америчког тржишта, Форевер 21 продавнице и онлајн платформе у другим земљама послују кроз лиценциране оператере и неће бити погођене овим процесом.
Хоће ли овај некада доминантни бренд успјети да пронађе начин да опстане, или ће заувијек нестати са модног тржишта? То ће зависити од интересовања потенцијалних купаца имовине, али и од способности компаније да се прилагоди новим трендовима у индустрији.