"Црни петак" и цијели наредни викенд за који се најављују "велика" снижења користе се за продају одређене робе која није имала купца, а снижења од 20 до 30 одсто нису одраз тог свјетског тренда, речено је Срни у Удружењу потрошача Републике Српске.
Извршни директор Удружења потрошача Муриса Марић рекла је Срни да тај тренд овдје није заживио на начин као што је то у свијету већ у већини случајева буду неке мало више цијене, па када дође "црни петак" слиједи повратак на старе.
- Трговци прибјегавају томе да прво подигну цијене, па их онда снизе на тих 20 одсто - истакла је Марићева и додала да снижења која се увелико најављују нису одраз тога шта уопште значи "црни петак".
Појаснила је да се на Западу такво снижење односи на сву робу, а ту спада и цјелокупан асортиман бијеле технике, што је посебно занимљиво младима.
- То су нови телефони, лаптопи и све оно што прати та снижења и зашто људи негдје на Западу чекају овај период - рекла је Марићева.
Овдје, каже она, таква слика није већ се снизи цијена гардеробе или одређеног броја артикала који можда немају прођу како би жељели трговци, па се онда чекају оваква снижења.
- Тако ћемо наредне недјеље имати снижење које се користи да се прода нека роба. Код нас су стављени распони тако да је купац увијек у недоумици да ли је нешто снижено 20, 30 или 50 одсто. Мислим да најмање имамо артикала снижених за 70 одсто - рекла је Марићева.
Да код нас веш машина буде на снижењу за 70 одсто, Марићева сматра вјеројатно било редова без обзира на платежну моћ.
- Међутим, како је то неких 10, евентуално 20 одсто, то људима није исплативо - закључила је Марићева.