Saopšteno

FZO: Nakon uplate doprinosa, osiguranje važi dva mjeseca

  • Извор: АТВ
  • 07.09.2023. 12:14

Fond zdravstvenog osiguranja Republike Srpske radniku odobrava pravo na osiguranje dva mjeseca od posljednje uplate doprinosa, pod uslovom da poslodavac redovno izmiruje svoje zakonske obaveze, rečeno je u FZO.

U FZO ističu da kada, na primjer, poslodavac uplati doprinose za avgustovsku platu, osiguranik je zdravstveno osiguran do kraja oktobra.

- Dakle, iz mjeseca u mjesec kako se uplaćuje doprinos, tako se produžava i osiguranje i radnici ga imaju u kontinuitetu, bez prekida. To znači da poslodavci imaju dovoljno vremena da izmire svoje zakonske obaveze i da ne čekaju posljednji čas nauštrb radnika koje je svoje doprinose zaradio - navode u Fondu.

Međutim, ističe se, u praksi se upravo to dešava, da poslodavci čekaju posljednji momenat kako bi uplatili doprinose.

- U pravilu, sada bi trebalo da se uplaćuju doprinosi za avgust, a većinom se plaćaju tek za jul, a i sa tim uplatama se kasni jer se čeka posljednji dan u mjesecu ili čak početak narednog mjeseca, i onda se u praksi dešavaju problemi sa osiguranjem - kažu u Fondu.

U FZO naglašavaju da je razlog zašto se često početkom mjeseca javlja vakuum i građani nemaju osiguranje jeste taj što poslodavci neblagovremeno izmiruju svoje obaveze.

- Zakon o doprinosima Republike Srpske je jasan, obaveza uplate doprinosa nastaje onog momenta kada se isplati plata i da poslodavci uplaćuju doprinose kada isplaćuju i platu ne bi bilo nikakvih problema i radnici bi kontinuirano imali osiguranje - navode u Fondu za Srnu.

Iz Fonda podsjećaju da je Zakonom o doprinosima precizirano da obaveze po osnovu doprinosa nastaju onog momenta kada se i isplati plata radnicima za mjesec koji je prijavio, što znači da je poslodavac dužan da prilikom isplate plate, uplati i doprinose ili eventualno do kraja mjeseca od momenta kada je uplatio platu.

Isto tako zakon je definisao da u slučaju da poslodavac uopšte ne isplati platu za mjesec koji je prijavio, dužan je da u roku od 60 dana uplati doprinose.

FZO je putem svoje internet stranice u linku "E servis" omogućio građanima da u svakom trenutku mogu da provjere svoj status osiguranja, odnosno da li se za njih uplaćuju doprinosi.

To je, kako se navodi, upravo omogućeno kako bi se radnici pravovremeno informisali u vezi svog zdravstvenog osiguranja i da u slučaju negativnog statusa osiguranja kod svog poslodavca provjere o čemu se radi.

- Svima u društvu bi trebalo da bude zajednički interes da se poštuju zakonske obaveze, a ne da se blagonaklono odnosimo prema neplaćanju doprinosa i da se istovremeno od Fonda očekuje da krši Zakon i finansira zdravstvenu zaštitu i neosiguranih građana i to iz prihoda onih koji su doprinose uredno plaćali - naglašavaju u FZO.

Iz Fonda su istakli da svaki radnik kome poslodavac ne uplaćuje doprinose koje je zaradio, što je krivično djelo, to može da prijavi nadležnim organima, kao i Poreskoj upravi u čijoj je nadležnosti kontrola i naplata doprinosa.


Пратите нас и путем Вибера

  • 17:00 Серија: Вода у праху (12+) (Р)

    ''Напета португалско-галицијска серија 'Вода у праху' стиже у наш програм и можемо само рећи - из епизоде у епизоду напетост ће расти до усијања!

  • 17:50 Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

    ''Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

  • 18:20 Серија: Љубавни залогаји (12+) (Р)

    Домаћи ситком ’Љубавни залогаји’ у режији Милорада Милиновића узбудљива је авантура два пријатеља Џонија и Шукија који на Дорћолу отварају ресторан ’на црно’, а који носи исти назив као и овај симпатични ситком.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 20:00 Серија: Љубавни залогаји (12+)

    ' '''Домаћи ситком ’Љубавни залогаји’ у режији Милорада Милиновића узбудљива је авантура два пријатеља Џонија и Шукија који на Дорћолу отварају ресторан ’на црно’, а који носи исти назив као и овај симпатични ситком.