Министар финансија и трезора у Савјету министара Срђан Амиџић указао је на чињеницу да се БиХ наставља задуживати док на рачунима има стотине милиона КМ властитих средстава.
Он је напоменуо да је ријеч о средствима "Електропреноса", Регулаторне агенције за комуникације, милионима КМ намијењеним за вишегодишње капиталне пројекте, а на посљедњој сједници Управног одбора Управе за индиректно опорезивање (УИО) БиХ није усвојен начин расподјеле намјенских средстава за изградњу и санацију путева и ауто-путева.
Истовремено, БиХ се код ЕБРД-а задужила за додатних 110 милиона евра за изградњу дионице ауто-пута код Мостара.
Амиџић је навео да је то разлог због којег је изјавио да је БиХ економски неодржива земља.
"Раније сам говорио о 700 милиона КМ, али могу рећи да тренутно на рачунима, по различитим основама, имамо више од 800 милиона КМ. Волио бих да имам образложење због чега не користимо средства од путарине, јер оно што неко сматра образложењем је све, осим образложења", рекао је Амиџић за "Дневни аваз".
Амиџић, који је и предсједник Управног одбора УИО БиХ, појаснио је да је ријеч о износу који ће до краја године нарасти на око 250 милиона КМ, те да су то намјенска средства која не могу бити кориштена за буџетску потрошњу, већ искључиво за изградњу путева и ауто-путева.
Без обавезне резерве, ФБиХ би из укупног износа добила око 150 милиона КМ, а Република Српска око 80 милиона КМ.
Коефицијенти расподјеле су привремени, па би се евентуалне разлике надокнадиле финалним поравнањем.
"То се до сада четири пута подијелило, а одједном пети пут не може. Након приговора измијенили смо одлуку, отклонили приговоре, па опет не може. А немам одговора како може. То нема никакве везе са политичким опредјељењем. Ми имамо своје политичке ставове које бранимо и од којих не одустајемо, то је нормално, али то нема никакве везе са овим да оно што имамо `једе` инфлација, док се са друге стране задужујемо и плаћамо камату", рекао је Амиџић.