Честе незгоде у Бањалуци дешавају се испод жељезничког надвожњака код "Инцела", који је већ дуго познат по честом запињању комбија испод њега, а рјешење за овај проблем понудио је један од стручњака, док други сматрају да је постојећа сигнализација адекватна, те да возачи просто не прате знакове.
Према ријечима Милије Радовића, в.д. замјеника директора Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске, рјешење овог проблема може бити постављање оквира, кроз који би возила пролазила прије него што дођу до надвожњака.
"Оквир би био у висини надвожњака, дакле 2,2 метра, а састојао би се од два стуба и жице која не би могла оштетити камион или комби, али би упозорила возача. Наравно, овај оквир би био довољно удаљен од надвожњака, како би се возило могло зауставити на вријеме, односно прије надвожњака, отприлике око 50 метара", појаснио је он за "Независне новине".
Додаје да би то био сигнал возачу да неће моћи проћи испод надвожњака.
Саобраћајни знакови постоје, али, како каже, пракса је таква да се догађају незгоде, па би свакако било добро спријечити их.
Како он додаје, такође се може поставити рампа, у висини надвожњака, која би приликом удара вишег возила пала и упозорила возача да не може даље.
"То је начин који једноставно не оставља могућност возачу да не уочи висину надвожњака", казао је он и додао да је овакву сигнализацију видио у Стокхолму.
Према ријечима Николе Ћопића, инжењера за безбједност саобраћаја, што се тиче надвожњака код "Инцела", урађено је све што је требало да се уради.
"Постављена је сва потребна сигнализација, возачи су упозорени на вријеме, а више се не може укопавати", казао је Ћопић.
Како каже, до изградње алтернативног правца и нове везе једини савјет је да возачи обрате пажњу на постављену сигнализацију.
Према ријечима Милене Карлаш, предсједнице Савјета МЗ Борик два, на поменутој локацији постоји јасно постављена сигнализација.
"Надвожњак код 'Инцела' има адекватну сигнализацију, постављени су знакови висине и упозорења, али возачи једноставно не поштују знакове", навела је Карлашева за "Независне новине".
Подсјећамо да се поново десило да је возач комбија ударио тим возилом у надвожњак, а ове године у августу десио се исти сценарио, док је крајем фебруара прошле године дошло до незгоде у којој је возач комбијем ударио у поменути жељезнички надвожњак. На истом мјесту 2015. године погинуо је возач из Санског Моста, када је такође комбијем ударио у надвожњак.