Поједини таксисти у највећем граду Српске подигли су цијене превоза, а о поскупљењу размишљају и остали истичући да отежано послују већ неко вријеме, јер се суочавају са све већим растом трошкова.
За сада је корекцију цијена увело једино такси предузеће у граду "Патрол".
Директор ове компаније Борис Томић потврдио је за "Глас Српске" да нови цјеновник важи од 8. априла.
„Тада смо поскупјели за пет одсто. Цијене старта и чекања нису мијењане, док је прва тарифа са 1,90 скочила на двије марке. Ноћна и празнична вожња је поскупјела за 15 фенинга и сада износи 2,35 КМ“,навео је Томић.
Поскупљење је, како додаје, изазвано повећањем минималне плате и осталих трошкова који су ступили на снагу почетком године.
„"Патрол такси" једном годишње коригује цијене у складу са трошковима који наступају од 1. јануара текуће године. То углавном урадимо када завршимо са анализом пословања за протеклу годину“, појаснио је он.
Како је истакао, на поскупљење се нису пожалила ни физичка ни правна лица са којима сарађују. Међутим, обим посла опада.
„Када је у питању обим посла, он је љети знатно мањи, али и генерално се за 15 одсто смањио у односу на прошлу годину“,казао је Томић.
Предсједник "Бањалучког таксија" Драган Пуришић истакао је за "Глас" да и они већ неко вријеме разматрају да поскупе своје услуге, али су опрезни због смањеног обима посла. Плаше се да би тим кораком још више нарушили пословање.
„Не знамо шта да радимо? Имамо у плану поскупљење, јер су све цијене отишле горе, од пореза и доприноса до горива. Требало је да подигнемо цијену још прошле године, али очекивали смо да ће се пословање побољшати па нисмо“, појаснио је Пуришић и додао да посао тренутно више стагнира него што расте.
Према његовим ријечима, уколико дође до поскупљења бањалучких таксија, то не би било више од 20 фенинга по километру, док би старт, како тврди, вјероватно износио три марке умјесто садашњих 2,50 КМ.
„Када саберемо дневне вожње, просјек је од пет до седам марака. Углавном су то све кратке релације, посебно викендом када најчешће младе превозимо до клубова. Уколико се догоди да су само такве вожње, онда нам је пропала ноћ“,рекао је Пуришић, преноси Глас Српске.
Љетни период је, како каже, нарочито тежак за таксисте, јер је смањен промет због годишњих одмора.
Љетна алтернатива
Бањалучанка Мила А. донедавно је често користила такси за превоз до посла, али је те вожње замијенила електричним тротинетом.
„Пошто немам возачку дозволу, одлучила сам да купим електрични тротинет. У граду је завладала помама за тротинетима што и није изненађујуће, јер се веома брзо и лако можемо одвести с једног краја града на други“,рекла је Мила А.
Према њеним ријечима, у мору поскупљења не би је зачудило ни да услуге таксиста поскупе.
„Углавном то није потреба, него луксуз. Нарочито љети. Увијек постоји алтернатива у виду градског превоза, бицикла или електричних тротинета па уколико неко нема аутомобил то је бољи избор“,поручила је Мила А.