Летећи такси би због прилика у одбрани, хитној медицини и превозу терета у наредних неколико година могли постати стварност након што је сектор недавно добио подршку администрације америчког предсједника Доналда Трампа, рекли су челници индустрије на изложби Парис Air Show.
Трамп је овог мјесеца наложио регулаторима да убрзају процес сертификације како би се убрзао развој електричних летјелица с вертикалним узлијетањем и слијетањем (еВТОЛ), не би ли обезбједио америчку предност у технологији.
Извршна уредба је дала свјеж подстицај индустрији која је имала потешкоћа у придобивању критичара и регулатора.
Нису само за богате
"Наилазимо на велико противљење, људи говоре 'батерије су претешке'", казао је на изложби Кели Кларк, оснивач и директор фирме BETA Technologies.
"Али у стварности, ако ставите летјелице на права мјеста, имате праве користи".
Летећи таксији, који се деценијама појављују у предвиђањима будућности, морају се одмакнути од идеје да су намијењени само за богате како би били одрживи и на масовном нивоу, преноси Индекс.
Њихови произвођачи тврде да би притом могле помоћи хитне медицинске услуге, превоз робе и одбрана, гдје они нуде јефтиније и тише алтернативе, у поређењу с хеликоптерима, у подручјима од превоза путника и робе до акција спасавања.
Компаније БЕТА, Joby Aviation и Archer Aviation су дио програма Agility Prime америчког ратног ваздухопловства, који настоји развити технологије за аутономне електричне и хибридне летјелице за превоз терета.
Joby и Archer су раније потписали војне уговоре у вриједности од 131 и 142 милиона долара.
"Имамо двије летјелице у ваздушној бази Edwards и заиста смо захвални због подршке и знања која смо притом добили", рекао је Џо Бен Бевирт, оснивач и директор Joby Aviationa.
"Сматрамо да постоје невјеројатне прилике у одбрани".
Три компаније, као и фирма Wisk Aero, рекле су да је Трампова уредба веома важна за јачање прилика у сектору.