XL1

Троши 1 литар дизела на 100 km: Продаје се најрјеђи Фолксваген

  • Извор: Б92
  • 25.10.2024. 16:51

Фолксваген XL1, најрјеђи серијски VW, био је кулминација деценије дугог пројекта развоја аутомобила који ће трошити само 1 литар дизела на 100 km.

Упркос томе што је представљен прије више од 10 година, XL1 и даље изгледа као нешто што је временском машином стигло из Сај-фај будућности. Заправо, чини се да је чак и компанија Тесла добила инспирацију за дизајн из XL1 када је дизајнирала свој футуристички роботакси "Cybercab".

VW је први пут најавио свој ултра штедљиви модел 2002. године, малим концептним двосједом названим 1Л, тешким само 290 kg. Седам година касније, представио је Л1, још један концепт са кокпитом инспирисаним борбеним авионом који је такође служио као најава коначног XL1.

Серијска верзија премијерно је приказана на Катарском сајму аутомобила 2011. Упркос томе што је VW уложио невјероватних милијарду евра у пројекат, ограничили су производњу на само 250 примјерака од којих је само 200 продато јавности по цијени од 111.000 евра по моделу.


С обзиром на то колико је мало XL1 произведено, половни примјерци ријетко иду у продају, али један је управо стигао на тржиште у Великој Британији са траженом цијеном од 69.950 фунти (око 84.000 евра), што и није много кад се има у виду шта се све данас продаје и за које паре.

Продаје се на страници "Piston Heads" и то је један од само 26 примјерака у Великој Британији. Ријеч је о моделу који је био 148. од 200 произведених аутомобила за купце, а прешао је око 20.000 километара.

Са сигурношћу се може рећи да је XL1 био далеко испред свог времена, не само са својим погонским склопом, већ и са дизајном. Предњи дио има упечатљива ЛЕД дневна свјетла, а врата су "лептир" концепције као на супер аутомобилима. Такође, нема бочне ретровизоре већ камере, што је у то доба било изузетно ријетко.

Двосјед покреће двоцилиндрични дизелски мотор од 0,8 литара снаге 47 КС и електрични мотор од 27 КС, што даје комбинованих 68 КС и 140 Нм максималног обртног момента. Овај мотор је повезан са седмостепеним мјењачем који снагу преноси на задње точкове.

XL1 је брзо заборављен, дијелом и због "Дизелгејт" скандала који је избио неколико година након његове премијере. Фолксваген је од тада све карте бацио на своју електричну будућност, и прилично се дистанцирао од свог дизелског наслијеђа, чији врло важан дио је и овај аутомобил.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 14:00 Бар ТВ (Р)

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.

  • 14:10 Кето кухињица

    ''Кето кухињица

  • 14:15 Серија: Авионџије (Р)

    ''Серија: Авионџије (Р)

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    '''' 'Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Страсна љубавна прича двоје појединаца.